Czy firma z „trudnej” branży powinna mieć stronę internetową? Argumenty na TAK

Data wpisu: 06.10.2017
Zdjęcie główne #1350 - Czy firma z „trudnej” branży powinna mieć stronę internetową?  Argumenty na TAK

Co rozumiemy przez „trudną” branżę? Najczęściej w tym kontekście wymienia się takie firmy, jak: wywóz nieczystości, zakład pogrzebowy czy produkcja zniczy. Promowanie takich biznesów jest nieco bardziej skomplikowane, ponieważ można bardzo łatwo urazić czyjeś uczucia, a i często sami przedsiębiorcy z góry zakładają, że im żadna reklama nie jest potrzebna („Panie, ja mam stałych klientów i wyżej już nie podskoczę”). Prawda jest jednak inna. Poznaj argumenty, które  przekonają Cię, że firma z „trudnej” branży powinna mieć stronę internetową.

Nowi klienci

Nawet w trudnych branżach panuje ogromna konkurencja, a nowa generacja klientów to młodzi ludzie, którzy szukają danych takich firm nie na słupach ogłoszeniowych, ale w Internecie.  Jeśli to zlekceważysz, to już wkrótce odnotujesz wyraźny spadek liczby klientów.

Wciel się w rolę np. 30-latka, który zamieszkał pod miastem i chce zamówić wywóz nieczystości. Jak myślisz, gdzie najpierw zacznie szukać odpowiedniej firmy? Podpowiemy: na pewno nie w lokalnym sklepie.

Źródło informacji

Twoja firma robi sobie przerwę wakacyjną? Może masz awarię sprzętu i nie możesz obsługiwać klientów? A skąd oni mają o tym wiedzieć? Zamiast bez przerwy odbierać telefony i tłumaczyć się ze swoich problemów możesz opublikować na stronie krótką informację. To w zupełności wystarczy, aby klienci wiedzieli, co się dzieje i przestali Cię męczyć telefonami.

Reklama

Nie warto zakłamywać rzeczywistości i uparcie twierdzić, że niektóre firmy nie potrzebują reklamy. Gdyby tak było, to po co Microsoft czy Coca-Cola wydawałyby miliardy na promocję? Przecież i tak wszyscy znają te marki. Powód jest prosty: jeśli firma przestaje o sobie przypominać, to momentalnie na jej miejsce wejdzie inna, która może jej zagrozić. W Twojej branży jest tak samo.

OK, dziś jesteś liderem lokalnego rynku produkcji trumien czy zniczy, ale czy naprawdę sądzisz, że to się już nigdy nie zmieni? W każdej chwili może się pojawić młody przedsiębiorca ze świetnymi pomysłami i zanim zdążysz się zorientować, co się właściwie dzieje, stracisz swoją pozycję. Mając stronę internetową i inwestując w widoczność firmy w sieci możesz wyraźnie ograniczyć ryzyko wystąpienia takiej sytuacji.

Strona internetowa nie jest kosztem, ale inwestycją

I musisz to w końcu zrozumieć. Jednorazowy wydatek będzie pracować na rzecz rozpoznawalności Twojej firmy przez lata. Gdy w biznesie zacznie źle się dziać, to będziesz już dysponować narzędziem, dzięki któremu poprawisz swoją sytuację.

Przede wszystkim jednak przestań myśleć, że Twoja firma nie potrzebuje reklamy czy promocji, bo przecież jej klienci i tak nie wchodzą do Internetu. To bzdura. Online jest już ponad 70% Polaków, a wśród młodych ludzi – czyli Twoich przyszłych klientów – jest to grubo ponad 90%.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.