Statystyki pokazują, że granica cierpliwości użytkownika Internetu wynosi do około 3 sekund. Tyle czasu możemy poczekać na załadowanie się ekranu strony internetowej. Jeśli trwa to dłużej, to zaczynamy się irytować i rozważamy zamknięcie witryny. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni kłaść silny nacisk na kwestię czasu ładowania strony. Z jakimi konsekwencjami wiąże się zbagatelizowanie tego kryterium? Sprawdź to w naszym poradniku.
Na początek spróbuj postawić się w sytuacji Twojego klienta, który wchodzi na stronę sklepu i czeka, czeka, wciąż czeka na poprawne wyświetlenie się ekranu głównego. Tak samo żmudne jest przechodzenie pomiędzy poszczególnymi kartami produktów. Nie sprzyja to budowaniu zaufania, a raczej budzi niepokój o to, czy sklep w ogóle jest wiarygodny, czy to nie kolejny internetowy scam itd.
Wolne ładowanie strony zwiastuje problemy z dokończeniem zakupów. Nawet jeśli nie jest to prawda, ścieżka zakupowa jest przejrzysta i szybka, a produkty dobrze posegregowane w poszczególnych kategoriach, to i tak trudno będzie zatrzeć pierwsze złe wrażenie.
Klienci mogą mieć słuszne obawy o to, czy wolne ładowanie strony sklepu nie zaburzy procesu zakupowego. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że strona „wysypała się” podczas wprowadzania danych karty kredytowej czy przechodzenia do e-płatności, to dobrze wiesz o czym piszemy.
Nawet zakładając, że nie wierzysz w tak paniczną reakcję klientów na wolne ładowanie strony sklepu, to nie możesz ignorować „pana i władcy” rynku e-commerce, czyli Google. Jeśli Twój sklep nie ma globalnej marki, to jesteś zdany na łaskę i niełaskę algorytmu wyszukiwarki. Ten na pewno ukarze Twoją stronę za wolne ładowanie, ponieważ jest to błąd przeciwko jednemu z kluczowych czynników rankingowych: Page Speed Insights.
Wymaga to przede wszystkim ustalenia źródła problemu. Najczęściej już pobieżna analiza wykazuje, że trzeba zacząć od zoptymalizowania kodu strony, zdjęć, wszelkich grafik i filmów, a także wtyczek czy aplikacji. Warto się tutaj kierować wskazówkami dla deweloperów od Google lub zdać na doświadczenie dobrej agencji marketingowej specjalizującej się w projektowaniu sklepów internetowych.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.