Data wpisu: 02.01.2023

Długi czas ładowania strony sklepu internetowego – sprawdź, dlaczego to ogromne zagrożenie dla Twojego biznesu e-commerce

Statystyki pokazują, że granica cierpliwości użytkownika Internetu wynosi do około 3 sekund. Tyle czasu możemy poczekać na załadowanie się ekranu strony internetowej. Jeśli trwa to dłużej, to zaczynamy się irytować i rozważamy zamknięcie witryny. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni kłaść silny nacisk na kwestię czasu ładowania strony. Z jakimi konsekwencjami wiąże się zbagatelizowanie tego kryterium? Sprawdź to w naszym poradniku.

Niepokój klienta

Na początek spróbuj postawić się w sytuacji Twojego klienta, który wchodzi na stronę sklepu i czeka, czeka, wciąż czeka na poprawne wyświetlenie się ekranu głównego. Tak samo żmudne jest przechodzenie pomiędzy poszczególnymi kartami produktów. Nie sprzyja to budowaniu zaufania, a raczej budzi niepokój o to, czy sklep w ogóle jest wiarygodny, czy to nie kolejny internetowy scam itd.

Obawa przed skomplikowanym i długim procesem zakupowym

Wolne ładowanie strony zwiastuje problemy z dokończeniem zakupów. Nawet jeśli nie jest to prawda, ścieżka zakupowa jest przejrzysta i szybka, a produkty dobrze posegregowane w poszczególnych kategoriach, to i tak trudno będzie zatrzeć pierwsze złe wrażenie.

Ryzyko niestabilnego działania strony sklepu

Klienci mogą mieć słuszne obawy o to, czy wolne ładowanie strony sklepu nie zaburzy procesu zakupowego. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że strona „wysypała się” podczas wprowadzania danych karty kredytowej czy przechodzenia do e-płatności, to dobrze wiesz o czym piszemy.

Chłosta od Google

Nawet zakładając, że nie wierzysz w tak paniczną reakcję klientów na wolne ładowanie strony sklepu, to nie możesz ignorować „pana i władcy” rynku e-commerce, czyli Google. Jeśli Twój sklep nie ma globalnej marki, to jesteś zdany na łaskę i niełaskę algorytmu wyszukiwarki. Ten na pewno ukarze Twoją stronę za wolne ładowanie, ponieważ jest to błąd przeciwko jednemu z kluczowych czynników rankingowych: Page Speed Insights.

Jak przyspieszyć czas ładowania strony sklepu internetowego?

Wymaga to przede wszystkim ustalenia źródła problemu. Najczęściej już pobieżna analiza wykazuje, że trzeba zacząć od zoptymalizowania kodu strony, zdjęć, wszelkich grafik i filmów, a także wtyczek czy aplikacji. Warto się tutaj kierować wskazówkami dla deweloperów od Google lub zdać na doświadczenie dobrej agencji marketingowej specjalizującej się w projektowaniu sklepów internetowych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry