Data wpisu: 30.05.2024

Kluczowe elementy strony kontaktowej

Strona kontaktowa pełni bardzo ważną funkcję w strukturze profesjonalnej witryny internetowej. Jej zadaniem jest umożliwienie użytkownikom łatwego nawiązania kontaktu z firmą, najlepiej różnymi kanałami. Dobrze zaprojektowana strona kontaktowa ma kluczowy wpływ na funkcjonalność całej witryny, stanowiąc istotny element nawigacji. Sprawdź, co musi lub powinno się na niej znaleźć.

Formularz kontaktowy

To nieodłączny element podstrony kontaktowej. Formularz umożliwia użytkownikom szybkie wysłanie zapytania bez konieczności otwierania swojej skrzynki pocztowej. Należy zadbać o prostotę i przejrzystość formularza, który powinien zawierać tylko niezbędne pola, takie jak imię, adres e-mail, temat wiadomości i treść zapytania.

Dane kontaktowe firmy

W zakładce kontaktowej warto umieścić podstawowe informacje, takie jak adres e-mail i numer telefonu do firmy, co będzie ukłonem w stronę użytkowników preferujących bardziej tradycyjne formy kontaktu.

Adres firmy

Jeśli firma posiada fizyczną lokalizację, to oczywiście warto podać jej adres, co dla wielu osób będzie dowodem na wiarygodność przedsiębiorstwa. Można również rozważyć dodanie mapy ze wskazówkami dojazdu, np. pobranej z Google Maps.

Linki do mediów społecznościowych

W zakładce kontaktowej warto umieści linki do social mediów marki, co umożliwi użytkownikom śledzenie firmy na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram. Ten prosty zabieg może zwiększyć zasięg marki oraz zachęcić część potencjalnych klientów do wybierania tych kanałów komunikacji.

Często zadawane pytania (FAQ)

Na podstronie kontaktowej warto umieścić link prowadzący do sekcji FAQ, czyli z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Posiadanie takiej sekcji może znacząco ograniczyć liczbę podobnych zapytań, oszczędzając czas poświęcany na obsługę klienta, przy okazji pozwalając na zyskanie wartościowego contentu na stronie.

Przyciski CTA

Nie zapominamy również u umieszczeniu przycisków, które zachęcają użytkowników do wykonania określonego działania, np. wysłania zapytania, skontaktowania się z działem handlowym, przejścia na blog firmowy etc.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry