Większość właścicieli biznesów słyszała już o content marketingu. Na temat jego skuteczności rozpisują się portale o reklamie, ale także media newsowe. Podstawowym problemem związanym z tą strategią jest jednak to, że przedsiębiorcy jej nie rozumieją. Nie widzą dla siebie żadnych konkretnych korzyści, jakie mogłoby im przynieść zainwestowanie w content marketing. Czy ich zatem nie ma? Oczywiście, że są, tylko trzeba je odpowiednio nazwać i wyjaśnić. Tym zajmiemy się w naszym poradniku.
Niska cena nie jest dziś najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową. Ponad 70% internautów przed wrzuceniem produktu do koszyka, szuka w sieci opinii na jego temat oraz informacji o sprzedawcy/producencie. Chyba fajnie byłoby, gdyby trafili na treści wprost rekomendujące ofertę danej marki, prawda? To właśnie należy robić w ramach strategii content marketingowej.
Coraz więcej konsumentów przed podjęciem decyzji zakupowej chce też otrzymać wartościowe i atrakcyjnie podane informacje o produkcie. Może je znaleźć np. na firmowym blogu czy w przeczytanym artykule sponsorowanym. To o wiele skuteczniejsze narzędzia sprzedaży niż klasyczne formaty reklamy.
Aby zrozumieć, o co chodzi w tym całym content marketingu, warto sobie zadać pytanie: czy kupiłbym cokolwiek wartościowego od firmy, o której nic nie wiem? Jest to mało prawdopodobne. Współczesnych konsumentów charakteryzuje jedno: skrajna wręcz nieufność.
Marka, która jest anonimowa, nie przeskoczy pewnego progu sprzedaży, bo klienci nie wybiorą jej oferty z powodu zaufania, rekomendacji czy zwykłej sympatii. Jedynym wabikiem na nich będzie niska cena, ale nie da się w nieskończoność ciąć stawek.
Content marketing zwiększa rozpoznawalność, ale przede wszystkim zaufanie do marki, ponieważ o wiele chętniej kupimy cokolwiek od firmy, którą zdążyliśmy poznać przez pryzmat jest profesjonalizmu, fachowej wiedzy i otwartej komunikacji z klientami.
Content marketing jest dziś podstawą tzw. pozycjonowania strony w Google. Jeśli ktoś twierdzi, że da się wprowadzić witrynę do TOP 10 na najbardziej konkurencyjne frazy bez wartościowej treści, to po prostu kłamie.
Pozyskując ruch organiczny z Google i mediów społecznościowych, w naturalny sposób zwiększamy zasięg oraz rozpoznawalność marki. Poza tym nie zapominajmy, że klient, który trafi na stronę z wyników organicznych, znacznie częściej dokonuje zakupu niż klient, który skorzystał z linku sponsorowanego.
Na koniec mamy jeszcze jeden bardzo ważny argument. Inwestycja w content marketing to najlepszy sposób na sukcesywne obniżanie wydatków na klasyczną reklamę, np. Google Ads. Jakościowy content dystrybuowany w Internecie zostanie w nim na zawsze, niezależnie od tego, czy firma dalej będzie się reklamować czy też nie. Nawet wtedy, gdy nie będzie jej stać na kupowanie ruchu, jej oferta będzie docierać do konsumentów za pośrednictwem już opublikowanej treści.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.