Data wpisu: 08.12.2022

Reklamacja nowej strony internetowej – kiedy ma zastosowanie?

Strona internetowa to produkt, który powinien zostać wykonany w sposób należyty, zgodnie z ustaleniami poczynionymi jeszcze przed przystąpieniem do prac. Jeśli zlecisz produkcję strony wyspecjalizowanej agencji interaktywnej, to nie masz się czego obawiać – efekt końcowy będzie co najmniej zadowalający. Zdarza się natomiast, że klienci składają reklamację na wykonaną stronę, a powody są bardzo różne. W naszym artykule wyjaśniamy, kiedy taka reklamacja rzeczywiście ma zastosowanie.

Ewidentne błędy

Błędy zdarzają się nawet najlepszym i może się okazać, że project manager nie wychwyci niektórych błędów na etapie analizowania strony przed oddaniem jej do oceny klientowi. Nie ma sensu się tym denerwować – po prostu wysyłamy zgłoszenie reklamacyjne bezpośrednio do project managera, który przekaże stronę do poprawek.

Brak ustalonych elementów strony

Trzeba pamiętać, że punktem wyjścia do zaprojektowania strony internetowej jest brief wypełniony przez klienta. Zawsze podkreślamy, jak ważne jest przyłożenie się do tego etapu i zawarcie w briefie wszystkich swoich oczekiwań. Jeśli np. klient nie poinformuje, że zależy mu na umieszczeniu mapki ze szczegółami dojazdu do firmy, to nie może mieć później pretensji o brak tego elementu na stronie.

Strona nie działa, wolno się ładuje

Wolne ładowanie się strony niekoniecznie jest błędem agencji. Jeśli project manager z góry poinformował klienta, że z powodu dużej liczby podstron, grafik, multimediów, taniego hostingu, itd. - witryna może działać nieco wolniej, to nie ma tutaj podstaw do reklamowania usługi.

Czymś innym jest natomiast ewidentne niedziałanie strony. Jeśli klient nie może na nią wejść lub odkrywa puste podstrony z błędem 404, to powinien od razu to zgłosić w ramach reklamacji. Agencja usunie błędy tak szybko, jak to tylko możliwe.

Strona często jest niedostępna

Niekoniecznie musi to być problem po stronie agencji, natomiast oczywiście to ona odpowiada za poprawne działanie i dostępność wykonanej strony internetowej. Być może winna jest słaba jakość usługi hostingowej. Agencja na pewno to sprawdzi, dlatego zamiast się frustrować po prostu wyślij zgłoszenie reklamacyjne.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry