Firmowa strona internetowa to w zasadzie jedyny w pełni kontrolowany kanał komunikacji marki z klientami. Tym bardziej może dziwić, że tak wiele firm stara się maksymalnie ciąć koszty produkcji witryny, rezygnując z jej niektórych – absolutnie kluczowych – elementów. Nawet tania strona internetowa nie powinna być pozbawiona tego, co decyduje o komforcie korzystania z niej, gwarantuje jej walor informacyjny i marketingowy. Przykłady takich elementów omawiamy w naszym poradniku.
To zastanawiające, że zdecydowana większość przedsiębiorców chcących zaoszczędzić na produkcji strony internetowej, w pierwszej kolejności „wycina” teksty i deklaruje, że napisze je we własnym zakresie. Niestety, efekt bywa naprawdę nieciekawy.
Oszczędzanie na usłudze profesjonalnego copywritera to bardzo zły pomysł. Nie dość, że naraża to przedsiębiorcę na duży wkład pracy własnej w produkcję witryny, to jeszcze może spowolnić proces projektowania – agencja marketingowa odpowiedzialna za stronę nie ruszy z dalszymi pracami, dopóki nie otrzyma tekstów.
Ponadto jakość treści przygotowywanych samodzielnie przez przedsiębiorców może pozostawiać wiele do życzenia. Pisząc wprost: z reguły są one słabe, wtórne, częściowo skopiowane ze stron konkurencji, nie mają również żadnej wartości SEO, co utrudni późniejsze pozycjonowanie witryny.
Czyli: nie warto. Teksty nie są tym, na czym powinno się szukać oszczędności podczas projektowania strony internetowej, nawet tej z założenia bardzo taniej.
Strona internetowa, zwłaszcza firmowa, która ma służyć pozyskiwaniu klientów, prezentowaniu oferty czy bezpośredniej sprzedaży produktów i usług, musi być wygodna w obsłudze. Myślmy o niej tak, jak o fizycznej siedzibie przedsiębiorstwa – zapraszając do niej klientów chcemy ich ugościć i zapewnić im pozytywne doświadczenie z tej wizyty, prawda?
Myśląc takimi kategoriami nie należy rezygnować z elementów, które mają istotny wpływ na wygodę korzystania ze strony, jak m.in. formularz kontaktowy, odpowiedni układ menu, sugestywne ikony, przejrzysty, jednostronicowy układ witryny itd.
Strona internetowa, która ładuje się w nieskończoność (czyli dłużej niż 2-3 sekundy) jest odbierana negatywnie przez użytkowników, a także przez algorytm wyszukiwarki Google. Jeśli chcesz, aby strona, nawet bardzo tania, była dobrze widoczna w sieci i zaczęła generować spory ruch, to musisz zadbać o jej sprawne, szybkie działanie – to znaczy dać takie zadanie agencji odpowiedzialnej za realizację projektu.
Szybkość ładowania ma kluczowy wpływ na komfort wizyty na stronie, a także od pewnego czasu stanowi tzw. czynnik rankingowy, czyli cechę braną pod uwagę przez Google przy określaniu pozycji witryny w wyszukiwarce.
Oszczędzając na projekcie strony staraj się nie wylać dziecka z kąpielą i nie doprowadzić do sytuacji, w której witryna może i będzie tania, natomiast na tym jej zalety się skończą.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.