Porównując strony internetowe zaprojektowane raptem 10 lat temu z tymi współczesnymi, można bardzo łatwo zauważyć, że nastąpiła tutaj niemal rewolucja. Obecne witryny, zgodne z aktualnymi trendami w webdesignie, są pozbawione elementów, które nie tak dawno wydawały się czymś obowiązkowym. Jeśli planujesz zlecić stworzenie strony www, to niezależnie od tego, jaki chcesz przeznaczyć budżet (czyli nawet w przypadku taniej strony www), uczul wykonawcę, by nie implementował na niej niemodnych, irytujących „bajerów”. Kilkoma przykładami dzielimy się w tym poradniku.
Slidery na stronie głównej
Nie tak dawno były czymś tak oczywistym, jak adres strony internetowej. Dziś o nich zapominamy. Slidery spowalniają ładowanie strony, mało komu chce się czekać na przewinięcie wyświetlanego obrazu, a w dobie mody na witryny typu one page takie elementy nie mają żadnego funkcjonalnego zastosowania. Kres sliderom położyła ekspansja urządzeń mobilnych – skoro już ponad połowa wejść na strony odbywa się z poziomu smartfonu, to nie ma żadnego sensu stosowania slajdów na stronie główniej. Lepiej zastąpić je jednym, konkretnym komunikatem lub statycznym banerem.
Flash
Technologia flash to archaizm w webdesignie. Nie dość, że wymaga dodatkowej wtyczki, to jeszcze nie działa na urządzeniach mobilnych, co przekreśla jej dalsze wykorzystanie. Współcześnie korzystamy wyłącznie z HTML5 i CSS3.
Animacje powitalne
Te akurat wciąż się spotyka, natomiast jest to niezawodne potwierdzenie, że projektant witryny nie jest na bieżąco z aktualnymi trendami w webdesignie. Animacje powitalne niepotrzebnie wydłużają czas ładowania strony, co w dobie potrzeby błyskawicznego uzyskania informacji jest niedopuszczalne. Stosując taką animację możesz mieć pewność, że wielu potencjalnych klientów odpuści sobie przeglądanie zawartości witryny.
Liczniki odwiedzin
Jeśli jesteś w Internecie od więcej niż 20 lat, to na pewno kojarzysz takie liczniki z wielu stron www. Kiedyś rzeczywiście mogło to robić wrażenie, służąc również danym statystycznym, natomiast dziś jest to „obciach”. Obecność licznika na współcześnie zaprojektowanej stronie świadczy o tym, że webdesigner nie wie, co robi lub złośliwie wsadza Cię na minę.
Muzyka w tle
Trudno zrozumieć, dlaczego niektórzy wciąż godzą się na zaimplementowanie wtyczki automatycznie uruchamiającej muzykę powitalną na stronie. Jest to strasznie irytujące i wyłącznie zniechęca do zapoznania się z zawartością witryny. Jedynym powodem, dla którego warto „wzbogacić” stronę i muzyczkę powitalną, jest chęć pobicia rekordu we współczynniku odrzuceń.
Bardzo rozbudowane formularze kontaktowe
Dobry formularz to zwięzły formularz. Im mniej pól, tym lepiej. Nie licz na to, że komukolwiek będzie się chciało wypełnić kilkanaście pól. Dziś sens mają tylko formularze, które pełnią funkcję substytutu dla bezpośredniego kontaktu mailowego, skracając ścieżkę kontaktu potencjalnego klienta z firmą.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.