Data wpisu: 27.09.2016

Wciąż nie masz strony mobilnej? Sprawdź, jak wielki błąd popełniasz!

To już nie jest przewidywanie, ale fakt. Lada moment liczba odwiedzin na stronach internetowych z poziomu urządzeń mobilnych zrówna się z tymi realizowanymi za pośrednictwem komputerów. Żadna firma nie powinna tego lekceważyć, ponieważ tendencja jest oczywista – za kilka lat większość klientów będzie szukać ofert i produktów wyłącznie za pomocą smartfonów i tabletów. Dlatego jeśli jeszcze nie masz strony mobilnej, jak najszybciej napraw ten błąd.

Brak strony mobilnej znacznie ogranicza zasięg firmy w sieci

Wcale nie chodzi tylko o użytkowników logujących się do sieci mobilnej, ale także tych korzystających z komputerów. Google już dawno zapowiedziało, że będzie gorzej traktować strony, które nie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych i to się rzeczywiście dzieje. Taka witryna traci pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeśli więc zależy Ci na dobrej widoczności strony w wyszukiwarce, nie masz wyjścia – musisz zainwestować w mobilną lub przynajmniej responsywną wersję strony.

Im później, tym będzie trudniej

Decyzję o stworzeniu mobilnej wersji strony internetowej (lub responsywnej) warto podjąć jak najszybciej. Z prostego powodu – Twoja konkurencja już to zrobiła. Każdego dnia w Polsce sprzedawane są kolejne urządzenia mobilne, na rynek wchodzą nowi konsumenci, którzy używają smartfonów i tabletów, jako podstawowych narzędzi wyszukiwania ciekawych ofert. Nie stać Cię, aby ich ignorować.

Pamiętaj też, że popyt napędza ceny. Za chwilę może się okazać, że tysiące firm zapragną mieć mobilne strony internetowe. Jak myślisz – agencje interaktywne będą chciały to wykorzystać? Prawidłowa odpowiedź.

Nie musi być drogo

Tak naprawdę nie musisz decydować się na stworzenie równoległej, mobilnej wersji strony internetowej, która rzeczywiście jest dość kosztowna. Wystarczy, że dostosujesz obecną witrynę do wymagać urządzeń mobilnych, czyli zlecisz stworzenie responsywnego serwisu.

Jest to rozwiązanie nieporównywalnie tańsze, a także skuteczne. Strona zostaje tak wyskalowana, aby jej cała zawartość była poprawnie wyświetlana na małych ekranach. Konieczne jest także zwiększenie jej funkcjonalności poprzez dodanie dużych przycisków i wyskalowanie grafik.

Trzeba to sobie powiedzieć jasno:

Jeśli szybko nie zainwestujesz w dostosowanie swojej strony internetowej do wymagań urządzeń mobilnych, to jeszcze szybciej zaczniesz obserwować spadek liczby odwiedzin, a w konsekwencji obrotów.

Nie pomoże tutaj nawet dobra kampania reklamowa. Strona, która nie jest mobilna lub responsywna, dla milionów klientów po prostu przestanie istnieć.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry