Data wpisu: 29.12.2017

Zrób sobie stronę internetową dzięki darmowemu narzędziu Google

Strona internetowa za darmo? Marzenie wielu przedsiębiorców, którzy nie mają wystarczających środków, aby zlecić stworzenie witryny profesjonalnej agencji reklamowej. Google ma dla Was ciekawą propozycję. Od pewnego czasu gigant rynku wyszukiwarek udostępnia firmom zarejestrowanym w programie Google Moja Firma bezpłatny kreator do tworzenia prostych stron internetowych. Sprawdzamy, jak to działa.

Coś dla lokalnych biznesów

Dostęp do kreatora mają wszystkie firmy, które posiadają swoje wizytówki w programie GMF. Strona zostanie utworzona pod adresem: www.Twoja_Nazwa.business.site i oczywiście będzie bardzo, bardzo prosta. To tak naprawdę ukłon w stronę biznesów lokalnych, które z różnych powodów (najczęściej finansowych) nie mają jeszcze własnej strony i chcą szybko naprawić ten błąd.

Kreator jest łatwy w obsłudze. Wiele elementów uzupełnia się automatycznie poprzez pobranie danych z oficjalnej wizytówki firmy w Google Maps. Użytkownik może jednak dobrać własne zdjęcia, zmienić nazwy zakładek i dodać opis firmy. Wszystko odbywa się z poziomu panelu Google Moja Firma i działa – jak to w Google – maksymalnie intuicyjnie.

Oczywiście stworzona strona nie będzie zachwycać. Powstanie prosta wizytówka przekazująca użytkownikom podstawowe informacje o firmie, a dzięki połączeniu jej z usługą Google Maps osoba odwiedzająca witrynę bez problemu odszuka biznes na mapie. Dużym atutem jest to,  że gotowa strona jest responsywna, a więc poprawnie wyświetla się na ekranach urządzeń mobilnych.

Czy warto?

Trudne pytanie. Kłania się nam tutaj stare porzekadło, że lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Jednak czy w biznesie chodzi o to, aby zadowalać się wróblami? Raczej nie. Kreator od Google ma pomóc małym, lokalnym biznesom, które nie posiadają środków na stworzenie strony z prawdziwego zdarzenia lub – to częsty scenariusz – nie mają świadomości, jak bardzo jest im ona potrzebna.

Jednak na dłuższą metę korzystanie z szablonowej strony nie ma za bardzo sensu. Taka wizytówka niewiele różni się od tego, co użytkownicy i tak mogą znaleźć w ramach usługi Google Maps. Co gorsza, przedsiębiorca po wykonaniu wizytówki może się być mylnie przekonany, że to już mu wystarczy i nie będzie mieć żadnej motywacji do tego, aby w przyszłości zainwestować w stronę z prawdziwego zdarzenia.

Nawet mały biznes potrzebuje strony

Dużo już na ten temat napisaliśmy, dlatego tylko przypomnimy najważniejsze kwestie. Własna, profesjonalna strona internetowa, to konieczność dla każdego przedsiębiorcy, który chce się rozwijać. Do głosu doszło już pokolenie konsumentów szukających usług i produktów wyłącznie w Internecie. Dla nich firma, która nie ma strony, po prostu nie istnieje.

Szablon, taki jak udostępniony przez Google, nie ma szans wyróżnić firmy na tle konkurencji i niewiele zmieni w jej sytuacji rynkowej. Wniosek jest więc oczywisty: jeśli nie masz żadnej strony i brakuje Ci środków na zlecenie prac profesjonalistom, skorzystaj z kreatora Google, ale docelowo zbieraj pieniądze na porządną witrynę (zobacz też: podstawowe witryny inernetowe od 299 zł netto)


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry