Data wpisu: 26.10.2015

5 powodów, dla których tani wydruk naprawdę się nie opłaca

Tytuł może od razu rodzić pytanie: jak to? Przecież im tańszy wydruk, tym lepiej! No właśnie nie do końca. Piszemy rzecz jasna o sytuacji, w której wydruk materiałów zamawia firma, a nie student czy uczeń. Warto się więc zastanowić, po co zamawia? Dla frajdy, zabawy, kaprysu? Niekoniecznie. Wydruk komercyjny jest jedną z najpowszechniejszych form inwestowania w promocję marki. Inwestowanie i tanio – te słowa zdecydowanie nie są bliskie znaczeniowo. Inwestować należy w coś, co przyniesie nam korzyść. Tani wydruk takiej nie przyniesie. Mamy na potwierdzenie tej tezy 5 niepodważalnych argumentów.

Bo lubisz swoją firmę

Niejeden czy niejedna wręcz własny biznes kocha. Czy ukochanej podarowałbyś chwasty zamiast róż? A przyjacielowi spirytus zamiast dobrej whisky? No właśnie. Jeśli podchodzimy do czegoś poważnie, a biznes bezwzględnie tego wymaga, to musimy wykazać się rozsądkiem, dobrym smakiem i wyobraźnią. Inwestycja w firmę, a już szczególnie w jej promocję, nie może być działaniem partyzanckim, tanim, bezwartościowym. Nie wypada. I nie działa.

Bo promocja to ma być PROMOCJA

Wyobraź sobie, że chcesz wykupić reklamę w telewizji, w tzw. prime time np. przed wieczornymi wiadomościami. Świetnie, efekt musi być rewelacyjny, klienci rzucą się na Twój produkt. I co? Zamiast wyjść fajnie, wyszło strasznie. Wszystko przez to, że zamiast zlecić produkcję spotu profesjonalnej firmie, przeszedłeś się po osiedlu, zaciągnąłeś do udziału sąsiadów, sam napisałeś scenariusz, a wszystko nagrałeś komórką. To antyreklama. Podobnie – oczywiście zachowując wszelkie proporcje – jest z tanim wydrukiem. Co z tego, że treść będzie świetna, a produkt wyjątkowy, skoro klienci i tak ocenią Twoją markę przez pryzmat tego, co trzymają w swoich dłoniach?

Bo nie stać Cię na amatorszczyznę

Każda profesjonalna drukarnia zna takie smutne historie. Zjawia się klient przygnieciony przykrymi doświadczeniami, proszący o łaskę, czyli o wydruk wysokiej jakości. Wcześniej myślał, że ta profesjonalna drukarnia chce go oskubać, dlatego poszedł do najtańszej konkurencji. Teraz wrócił i drugi zapłaci za wydruk tego samego. Bo to, co już otrzymał, świetnie nadaje się tylko do rozpalania kominka.

Bo szanujesz swoich klientów i partnerów biznesowych

Podajesz bardzo ważnemu klientowi teczkę z ofertą. Ta teczka gniecie się wcale nie gorzej niż zwykła kartka papieru. Podajesz potencjalnemu inwestorowi wizytówkę. Ogląda, podziwia, po czym dyskretnie (lub też nie) wyciera ubrudzone tuszem palce w chusteczkę. Jak myślisz, co sobie te osoby o Tobie pomyślą? Co pomyślą o Twojej firmie? Uwierzą, że faktycznie gwarantujesz jakość, terminowość i profesjonalizm? Raczej nie, prawda? Traktuj swoich klientów i partnerów poważnie, pokaż, że Twoja firma inwestuje w siebie i dba o swoją markę, a dopiero później oczekuj uwagi i zainteresowania produktem.

Bo biznes to również jego otoczka

Nie oszukujmy się – ludzie w większości kupują projekcję, złudzenie, oczekiwanie, marzenie, a nie sam produkt. Ten pojawia się dopiero na końcu. Wcześniej musimy do kupna zachęcić, a nie ma skuteczniejszej metody niż zbudowanie wokół marki/produktu aury czegoś, co warto mieć, z czym warto się utożsamiać, z czym warto współpracować. Ta budowa ma oczywiście mnóstwo etapów, ale jednym z nich jest utrwalanie wśród klientów i kontrahentów świadomości naszej marki. Robi się to każdego dnia, dbając o odpowiedniej jakości identyfikację wizualną, jej prawidłowe prezentowanie. Materiały drukowane świetnie się do tego nadają i nie można na nich po prostu oszczędzać.

Przekonaliśmy Cię? Jeśli nie, to trudno. Zamów tani wydruk i sam doświadcz tego, o czym przed chwilą przeczytałeś. Niestety, prowadzenie biznesu czasami boli.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry