Data wpisu: 05.11.2015

Dlaczego warto mieć własnego Brand Hero? Jak go wykorzystać do promocji marki?

Być może słyszeliście kiedyś o koncepcji Brand Hero. Po polsku – bohater marki – może odegrać bardzo ważną rolę w budowaniu jej rozpoznawalności. Mamy na to całą masę świetnych przykładów, którymi chcemy się z Wami podzielić w tym wpisie. Pokażemy Wam także, jak należy podejść do koncepcji tworzenia Brand Hero, aby wykorzystać go maksymalnie efektywnie. Zapraszamy.

Najlepsze przykłady kampanii opartych na Brand Hero

Brand Hero jest od kilku lat bardzo chętnie wykorzystywanym motywem w procesie tworzenia rozpoznawalności marki i zwiększania jej zasięgu. Przede wszystkim opiera się na założeniu, że obraz lepiej przemawia niż słowa, a poza tym odwołuje się do koncepcji, zgodnie z którą lubimy utożsamiać się z kimś, a mniej z czymś.

Dlatego wiele czołowych marek, także polskich, stworzyło własnych Brand Hero, którzy stali się ich ambasadorami. Przykłady? Dobrze je znacie, ale przypomnijmy:

  • Serce i Rozum – słynna para z reklamy Telekomunikacji Polskiej, a obecnie Orange. Świetna koncepcja wsparta znakomitym copywritingiem (wiele haseł wypowiadanych przez bohaterów weszło do potocznego języka);
  • Żubr – tak, ten z reklamy piwa. Kampania oparta na tym zwierzęciu trwa od kilku lat i zdaje się nie nudzić;
  • Ludzik Michelin – kto go nie zna? Stał się wręcz symbolem całej branży oponiarskiej i świetnie wypromował markę Michelin;
  • M&M's – dwa sympatyczne ludziki przedstawiające czekoladowe kulki, czyli główny produkt danej marki. Pamiętacie może, jak w dzieciństwie marzyliście o posiadaniu takiego dużego M&M'sa?

To przykłady świetnych koncepcji, które doskonale pokazują, że Brand Hero może zarobić dla marki miliony. Trzeba jednak umieć taką strategię dobrze wykorzystać, a przede wszystkim postawić na „dobrego konia”.

Brand Hero działa, jeśli jest dobrze przemyślany i wkomponowany w komunikację marki

Brand Hero nie jest złotą receptą na sukces, o czym boleśnie przekonał się np. producent pewnych wafelków, tworząc nieudaną kampanię i szybko zmieniając front działań (to akurat wina agencji). Aby zabrać się za jego wymyślenie trzeba przede wszystkim poświęcić spory budżet, ale także konsekwentnie trzymać się DOBREGO pomysłu. Brand Hero nie wymyśla się w 5 minut.

Naprawdę dobrze opracowany bohater marki musi być wsparty świetnymi historiami, jakie będzie opowiadać lub w jakich będzie uczestniczyć. Z tego wyniknie jego dialog z klientami – zaprosi on ich do zabawy, do jakiegoś działania, wprowadzi ich do świata, których ich zainteresuje. W ten sposób odbiorca nie jest zwykłym konsumentem, ale żywo uczestniczy w historii marki i jest ciekaw jej kolejnych etapów.

Brand Hero musi więc być bardzo wyrazisty, idealnie skomponowany z przekazem marki i jej produktami (najlepiej jednym produktem), dowcipny, przyjazny, zadziorny. Odbiorca musi chcieć go oglądać i słuchać. To bardzo trudne, ale jak najbardziej możliwe. Gdy już się uda spełnić te wszystkie warunki, to efekt promocyjny po prostu musi być świetny.

Opracowanie koncepcji Brand Hero marka powinna zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej, która przede wszystkim ma doświadczenie w takich działaniach. Równie ważne, jak narysowanie bohatera, jest bowiem stworzenie spójnej i konsekwentnej wizji jego wykorzystania do promocji marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry