Data wpisu: 15.01.2016

Ile kosztuje produkcja filmu promocyjnego dla firmy? Wymieniamy składniki ceny

Filmy promocyjne dla firm zyskują na popularności. To prestiżowe narzędzie reklamy, które łatwo trafia do odbiorców i – w przeciwieństwie chociażby do opasłych katalogów – jest dość chętnie oglądane. Odpowiedniej jakości film świetnie prezentuje firmę, podkreśla jej najmocniejsze strony i naprawdę realnie wpływa na wzrost zainteresowania jej ofertą. Dostajemy sporo zapytań w sprawie przygotowania tego typu produkcji dla naszych klientów. Ponieważ jest to nadal względna nowość, raczej obserwujemy, że firmy chcą zbadać rynek i nieśmiało pytają o koszt przedsięwzięcia. Natchnieni tym trendem przygotowaliśmy wpis, który powinien Wam sporo wyjaśnić.

Zanim powstanie film promocyjny dla firmy

Do sprawy oczywiście trzeba podejść kompleksowo i na początek zastanowić się, jaki efekt ma przynieść produkcja filmu, a także gdzie będzie on później dystrybuowany. Jeśli zależy nam na promocji wyłącznie w sieci z wykorzystaniem strony www firmy oraz kanałów video (YouTube, Vimeo), wówczas film nie powinien być zbyt długi. Skupimy się tylko na skrótowym przedstawieniu oferty lub ciekawej prezentacji dokonań przedsiębiorstwa. Będzie to coś na wzór teledysku.

Nieco inaczej sprawa wygląda w sytuacji, gdy film ma być prezentowany podczas konferencji czy imprezy branżowej. Wówczas możemy założyć, że zainteresowani tematyką widzowie będą chcieli otrzymać zdecydowanie dłuższy obraz, bardzo kompleksowo przedstawiający promowaną firmę.

Coraz częściej spotykamy się także z filmami instruktażowymi, które podejmują konkretne zagadnienie i wyjaśniają je krok po kroku. Może to być np. zaprezentowanie możliwości danego produktu czy też objaśnienie zasady działania jakiegoś urządzenia.

Generalnie więc przed przystąpieniem do produkcji filmu musimy ustalić dokładnie jego cel, co pomoże dobrać odpowiednie narzędzia, a w konsekwencji rzetelnie wycenić usługę.

Co składa się na produkcję filmu promocyjnego?

Wbrew pozorom same zdjęcia to tylko jeden z wielu elementów produkcji. Na całość przedsięwzięcia i ostateczną cenę składają się przede wszystkim:

  • koszt opracowania scenariusza filmu – to bardzo ważna kwestia, bo od jakości scenariusza zależy, czy film w ogóle kogoś zainteresuje oraz to, jak obszerny materiał trzeba będzie nagrać. Dobry scenariusz kosztuje od około 299 złotych netto za film o długości do 1 minuty;
  • koszt lektora – w przypadku krótkich filmików promocyjnych można z niego zrezygnować, ale lektor będzie niezbędny do produkcji filmu instruktażowego oraz kompleksowej prezentacji firmy. Profesjonalny lektor za minutę czytania tekstu weźmie od około 100 złotych netto;
  • zdjęcia – po zamówieniu filmu ekipa przyjeżdża do klienta i trzymając się scenariusza nagrywa materiał. W zależności od potrzeb można skorzystać z 1 kamery, ale często potrzebnych jest ich więcej. Koszt pracy ekipy liczony jest za godzinę – cena wynosi od około 200 złotych netto (dla jednej kamery);
  • montaż – obok zdjęć jest to najważniejsza część pracy ekipy. Montaż bywa żmudny, bo trzeba nie tylko połączyć ujęcia, ale także podłożyć ścieżkę dźwiękową czy dodać napisy. Sam montaż filmu o długości do 1 minuty kosztuje około 350 złotych netto, ale dochodzą do tego inne usługi (podłożenie głosu lektora, ścieżka dźwiękowa, napisy);
  • animacje i inne projekty graficzne – w filmie promocyjnym dla firmy muszą zostać umieszczone elementy identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, co najczęściej robi się przy pomocy animacji i oprawy graficznej. Są to usługi wyceniane osobno – sama animacja z logotypem kosztuje około 250 złotych netto, drugie tyle trzeba doliczyć za projekty graficzne na potrzeby filmu.

Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry