Data wpisu: 12.09.2018

Posty 3D na Facebooku: świetny sposób na wyróżnienie profilu marki

Facebook jest nie tylko największym portalem społecznościowym na świecie, ale także gigantycznym medium promocji dla setek tysięcy firm. Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie Facebooka w celach reklamowych, jednak dotychczasowe rozwiązania szybko stają się wtórne. Co za tym idzie, użytkownicy nie zwracają już na nie uwagi. Dla promujących się firm oznacza to ryzyko wtopienia się w tło konkurencji. Aby tego uniknąć, trzeba sięgać po bardziej innowacyjne narzędzia. Świetnym przykładem są tutaj posty 3D, które od pewnego czasu można już publikować na Facebooku.

Ważna zmiana

Facebook bardzo długo blokował możliwość oglądania postów 3D z poziomu samej aplikacji. Jeśli użytkownik chciał się zapoznać z takim kontentem, musiał zainstalować stosowną wtyczkę do przeglądarki. Było to dodatkowe utrudnienie, nie dziwi zatem, że mało kto z takiej opcji korzystał.

W końcu jednak kierownictwo Facebooka zapowiedziało, że na portalu pojawi się funkcja udostępniania i oglądania postów 3D, czyli zawierających trójwymiarowy model np. produktu marki. Obietnica została złożona podczas konferencji Oculus Connect, a jej wcielenie w życie nastąpiło w 2018 roku. Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, de facto mamy do czynienia z małą rewolucją.

Warto wiedzieć

Na Facebooku można udostępniać posty 3D w standardzie gIFT 2.0.

Atrakcyjna treść dla użytkownika, nowe narzędzie promocji dla firm

Posty zawierające modele 3D bez wątpienia prezentują się bardzo efektownie. Taki „powiew świeżości” był Facebooku potrzebny, ponieważ dotychczasowy kontent – przede wszystkim zdjęcia, memy i filmy – powoli zaczynał nas już nudzić. Poza tym trzeba zwrócić uwagę na bardzo istotny szczegół: Facebook w naturalny sposób stał się wielkim portalem reklamowym, który często stanowi początkowy przystanek na drodze do dokonania zakupu.

Jako pierwsze zauważyło to Sony, które natychmiast po uruchomieniu nowej funkcji zaczęło promować swoje produkty przy pomocy postów 3D. W ślady firmy poszli kolejni producenci. Marki obecne na Facebooku, szczególnie te nastawione na sprzedaż online, doskonale wiedzą, że użytkownicy szukają na tym portalu także inspiracji zakupowych. Efektowny post przedstawiający jakiś produkt w formie modelu 3D bez wątpienia może być taką inspiracją. 

Post 3D ma tę przewagę nad chociażby zwykłym zdjęciem, że umożliwia użytkownikowi bardzo dokładne zapoznanie się z cechami fizycznymi produktu. Możemy swobodnie obracać model, oglądać go pod różnymi kątami, robić zbliżenia z gwarancją zachowania idealnej ostrości.

W ten sposób potencjalny klient może się pozbyć wątpliwości przed zakupem i przekonać, że dany produkt rzeczywiście idealnie odpowiada jego potrzebom. Wówczas sięgnięcie do portfela jest już tylko formalnością.

Ty także możesz zamieszczać posty 3D na Facebooku

Jedyne, czego potrzebujesz, to trójwymiarowe modele swoich produktów. Taki model można przygotować na podstawie zdjęć czy rysunków technicznych. Co ważne, produkt nie musi wcale istnieć – może to być także prototyp.

Post 3D zamieszcza się identycznie, jak ten zawierający np. zdjęcie. Wpisujesz treść, dodajesz załącznik (zapisany w odpowiednim formacie) i publikujesz. Później wystarczy już tylko czekać na falę lajków.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry