Data wpisu: 22.03.2024

Profesjonalnie zaprojektowana identyfikacja wizualna a odbiór marki przez jej klientów

W dobie bardzo ostrej rywalizacji o klienta (w praktycznie każdej branży) wyjątkowo na znaczeniu zyskuje kwestia wyróżnienia się na tle konkurencji. Marki mogą to robić na wiele sposobów, jednak te, które dopiero raczkują, powinny skupić się na zadbaniu o atrakcyjną, profesjonalnie zaprojektowaną identyfikację wizualną (logo, kolorystyka, strona internetowa, drukowane nośniki reklamy). Ma ona kluczowy wpływ na odbiór marki przez klientów, o czym przekonujemy w naszym poradniku.

Efekt pierwszego wrażenia

Wszyscy dobrze wiemy, że pierwsze wrażenie bywa decydujące. Jeśli dane auto od razu nam się spodoba, to jesteśmy skłonni zapłacić za nie nieco więcej niż pierwotnie zakładaliśmy. Analogicznie: jeśli w oglądanym mieszkaniu panuje dziwny, nieprzyjemny zapach, to zapala się nam lampka alarmowa i oddalamy się od jego zakupu.

Dokładnie tak samo działa to w kontekście marki, której identyfikacja wizualna ma bardzo duży wpływ na pierwsze wrażenie potencjalnych klientów. Atrakcyjne logo, pasująca do charakteru marki i branży paleta kolorystyczna, adekwatna typografia – to wszystko tworzy spójny wizerunek marki i pozwala osiągnąć efekt dobrego pierwszego wrażenia.

Komunikowanie osobowości marki

Profesjonalna identyfikacja wizualna służy również komunikowaniu najważniejszych wartości marki i jej osobowości, co z kolei pozwala kreować pożądany wizerunek, zyskać reputację i tym samym zaufanie klientów.

Spójna, przemyślana identyfikacja wizualna jest czytelnym sygnałem dla klientów, że dana marka prezentuje istotne dla nich wartości – na przykład oferuje produkty klasy premium, dba o środowisko, jest odpowiedzialna społecznie, zależy jej na zawiązywaniu trwałych relacji z klientami itd.

Wiarygodność marki

Korzystne relacje biznesowe zawsze opierają się o zaufanie. Markom, które dopiero niedawno weszły na rynek lub próbują się na nim odnaleźć, często trudno jest przekonać klientów, by im zaufali. Nie mają długiej historii, zweryfikowanej reputacji, silnej pozycji rynkowej.

Punktem wyjścia do rozwiązania tego problemu jest właśnie zadbanie o atrakcyjną, profesjonalną identyfikację wizualną, która nie tylko pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, ale także zasygnalizuje, że firma jest wiarygodna, dba o swój wizerunek, ma odpowiednie zaplecze merytoryczne i finansowe, a tym samym można podjąć ryzyko nawiązania z nią współpracy (np. poprzez zakup jej produktu czy usługi).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry