Data wpisu: 04.07.2019

Kolejny powód, by zainwestować w świetne logo marki. Zmiany w mobilnej wersji wyszukiwarki Google

Jak podkreśla gigant z Mountain View, jest to największa techniczna zmiana w historii mobilnej wersji wyszukiwarki Google. Od pewnego czasu możemy w niej zobaczyć nowe rozwiązanie, jakim jest oznaczanie linków sponsorowanych logotypami reklamujących się marek. Zdaniem Google ten ruch ma przede wszystkim usprawnić korzystanie z wyszukiwarki, jednak my zwracamy uwagę na aspekt czysto marketingowy, którego marki nie powinny bagatelizować.

Na czym polega zmiana?

Użytkownicy wyszukiwarki Google, zarówno jej wersji desktopowej, jak i mobilnej, przyzwyczaili się już do tego, że linki sponsorowane są wyraźnie oznakowane słowem „Reklama” umieszczonym w ramce. Testy wykazały jednak, że wciąż ogromna część internautów nie odróżnia ich od wyników organicznych. Szczególnie dotyczy to wersji mobilnej wyszukiwarki. Google postanowiło więc wprowadzić w tym zakresie bardzo dużą zmianę.

Teraz w mobilnej wersji wyszukiwarki obok linku sponsorowanego pojawia się też logo marki, która za reklamę płaci. Natomiast przy wynikach organicznych widnieją tzw. favicony, które można wybrać z poziomu Search Console. Jeśli użytkownik (zarządca witryny) nie wybierze żadnego favicona, zostanie on ustawiony automatycznie i zawsze będzie to ikonka przedstawiająca kulę ziemską.

Tym samym w mobilnej wersji wyszukiwarki Google przybyły nam nowe elementy, spośród których szczególnie ciekawe prezentują się logotypy marek. Zdaniem Google to rozwiązanie porządkuje układ wyników wyszukiwania, pozwoli internautom jeszcze szybciej orientować się, czy mają do czynienia z linkiem sponsorowanym czy może organicznym, a także już na poziomie wyszukiwarki ocenić, jaką treść znajdą po przejściu na stronę.

Prosty przykład: jeśli przy linku widniej logo Mercedes-Benz, to prawdopodobnie strona www traktuje o samochodach tej marki lub też – jeśli użytkownik szukał serwisu samochodowego – witryna należy do ASO niemieckiego koncernu.

Czas na profesjonalny branding

Google nie można odmówić jednego: gigant ma ogromny wpływ na kształtowanie się dobrych trendów w reklamie i szeroko pojętym marketingu. Gdyby nie ogromne zmiany w algorytmie wyszukiwania, pewnie do dziś na większości stron internetowych znajdowalibyśmy treści napisane przy wykorzystaniu tzw. mieszarek słów kluczowych, a nie merytoryczne, atrakcyjne teksty wizerunkowe.

Spodziewamy się, że modyfikacja wprowadzona w mobilnej wyszukiwarce (być może Google zdecyduje się na to samo rozwiązanie w wersji desktopowej) zmobilizuje część marek do uważniejszego przyjrzenia się swojemu brandingowi.

Dodanie logotypu marki do linku sponsorowanego sprawia, że konsument od początku ma bliski kontakt z identyfikacją wizualną brandu. Może więc tylko na podstawie tego drobnego elementu ocenić, czy warto kliknąć w link. Jeśli logo jest słabe, nieczytelne lub niedopasowane do tematyki strony (i zamieszczonej na niej oferty), będzie to działać na niekorzyść marki i może znacząco obniżyć współczynnik ROI kampanii Google Ads.

Każda marka reklamująca się w systemie linków sponsorowanych Google, zwłaszcza w mobilnej wersji wyszukiwarki, powinna więc przeanalizować, czy jej aktualny branding jest dostatecznie atrakcyjny i profesjonalny. Jeśli nie, najwyższy czas na inwestycję w tym zakresie, o czym może świadczyć spadający współczynnik konwersji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry