Data wpisu: 27.11.2023

Projektowanie grafiki – kiedy należy zdecydować się na rozliczenie godzinowe?

Rozliczenie godzinowe to bardzo niechętnie wybierana opcja przez klientów agencji reklamowych. Wynika to z faktu, iż klienci obawiają się niekontrolowanego wzrostu kosztów realizacji usługi. Tymczasem warto wiedzieć, że w niektórych sytuacjach rozliczenie godzinowe jest najlepszym rozwiązaniem, a już szczególnie w przypadku projektowania grafiki. Podpowiadamy, kiedy należy się zdecydować właśnie na tę opcję rozliczenia usługi.

Gdy planujesz zlecić zmianę w projekcie

Wszelkie zmiany w już istniejących projektach graficznych zawsze rozlicza się godzinowo. Nawet doświadczony grafik często nie jest w stanie z góry określić, ile czasu zajmie mu wprowadzenie oczekiwanych przez klienta modyfikacji i czy efekt końcowy będzie zadowalający. Stąd poprawki i zmiany, a już zwłaszcza w projektach obcych, rozlicza się za godzinę pracy.

Gdy masz do zrealizowania nietypowy projekt

Nietypowe projekty, czyli takie, które nie zostały z góry wycenione przez agencję, siłą rzeczy muszą być rozliczane w systemie godzinowym. Jeśli agencja nie przewidziała, że pojawi się zapotrzebowanie na jakąś usługę graficzną i nie ma jej w swojej stałej ofercie, to trudno będzie ją wycenić wyłącznie w oparciu o wytyczne klienta. W takiej sytuacji stosuje się najbezpieczniejsze dla agencji i najbardziej miarodajne rozliczenie godzinowe.

Gdy chcesz mieć maksymalny wpływ na proces realizacji projektu

Jeśli oczekujesz ścisłej współpracy z grafikiem czy project managerem, chcesz być na bieżąco informowany o postępach, mieć wgląd w prowadzone prace i móc je opiniować na wielu etapach, to rozliczenie godzinowe jest jedyną opcją. Wynika to z faktu, iż taka bliska współpraca z klientem zawsze spowalnia proces realizacji projektu.

Jak w praktyce wygląda rozliczenie godzinowe usługi projektowania grafiki?

Przede wszystkim agencja musi Cię poinformować o sposobie naliczania i rozliczania godzin przed przystąpieniem do prac, dzięki czemu nie będzie mowy o żadnych przykrych niespodziankach. Zwróć na to baczną uwagę zanim zdecydujesz się na skorzystanie z usługi.

Z reguły klient płaci za każdą rozpoczętą godzinę pracy, początkowo wykupując jakiś pakiet „z góry” – na przykład opłacając 10 godzin pracy specjalisty. Po zakończeniu projektu klient otrzymuje szczegółowe zestawienie z wykazem godzin do rozliczenia. Jeśli nie wszystkie godziny z wcześniej wykupionego pakietu zostały wykorzystane, to zostają one na koncie klienta i ten może je wykorzystać w przyszłości na potrzeby innego zlecenia.

Rozliczenie godzinowe nie jest oczywiście idealnym rozwiązanie, zarówno z punktu widzenia agencji, jak i zleceniodawcy, natomiast w niektórych przypadkach jest to jedyna rozsądna opcja pozwalająca uniknąć nieporozumień, rozczarowania i niepotrzebnych nerwów na etapie rozliczania usługi.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry