Data wpisu: 28.12.2015

Zamówienie projektu graficznego w 3 krokach – im sprawniej je wykonasz, tym szybciej doczekasz się realizacji

Agencja reklamowa czy studio graficzne w niczym nie przypomina supermarketu. Nie można po prostu podejść do półki, wziąć tego, co nam się podoba, zapłacić i zapomnieć. Cały proces od momentu powstania pomysłu do jego realizacji musi trochę potrwać. Aby go maksymalnie skrócić profesjonalne studia graficzne opracowały skuteczny model współpracy z klientami. Sprawdź, jak to wygląda w naszej agencji. Od projektu dla Twojej firmy dzielą Cię tylko 3 kroki.

Krok pierwszy – kontakt ze studiem i przedstawienie oczekiwań

Szukając profesjonalnego, sprawdzonego studia graficznego bazuj przede wszystkim na poleceniach, a jeśli nie możesz z tego systemu skorzystać, zawsze przeanalizuj dotychczasowe dokonania wybranych wykonawców. Każda agencja publikuje portfolio swoich prac i na tej podstawie już możesz ocenić, czy jest to dokładnie ta jakość, o którą Ci chodzi.

Jeśli jesteś przekonany do podjęcia współpracy musisz się skontaktować z wykonawcą. Najlepiej drogą mailową, bo wówczas łatwo jest zachować kolejność zapytań i odpowiadać na nie w najszybszym możliwym tempie. Studio po przedstawieniu wstępnego pomysłu zaproponuje bardzo ogólną wycenę lub odeśle do swojego cennika publikowanego na stronie. Akceptujesz? Świetnie – pora zintensyfikować działania.

Teraz agencja interaktywna poprosi Cię o przesłanie niezbędnych informacji, nazywanych wytycznymi do projektu. Jest to skompensowane do postaci krótkiego briefu, w którym już konkretnie wskazujesz swoje oczekiwania względem projektu. Po jego wypełnieniu otrzymasz dokładną wycenę, która będzie obowiązywać do zakończenia prac.

Krok drugi – podpisanie umowy

To konieczność w przypadku współpracy z profesjonalnym studiem graficznym. Jeśli wykonawca nie proponuje Ci podpisania umowy, to może to być znak, że coś jest nie tak. Umowa gwarantuje obu stronom dotrzymanie terminów, niezmienność ceny oraz zabezpiecza interesy – także klienta.

Po podpisaniu umowy zostaniesz poproszony o opłacenie zaliczki. Niestety, bez tego dalsza współpraca jest niemożliwa, ponieważ studio musisz przecież mieć środki na uruchomienie procesu projektowania. Zaliczka jest gwarancją, że traktujesz współpracę poważnie, ufasz wykonawcy i rozumiesz niezmienne mechanizmy biznesowe. Zwykle zaliczka wynosi 50% wartości zlecenia. Oczywiście otrzymasz na nią fakturę pro forma.

Ważne!

Zwróć uwagę na to, że nie wszystkie studia wystawiają faktury VAT. Jest to istotne utrudnienie dla firm, które wówczas nie mogą zaliczyć wydatku poniesionego na projekt w poczet kosztów uzyskania przychodu. Profesjonalne studio zawsze wystawi fakturę VAT, bo działa legalnie.

Krok 3 – projektowanie

Po opłaceniu zaliczki i podpisaniu umowy studio przystępuje do realizacji Twojego projektu na bazie wcześniej przesłanych wytycznych. Termin oddania projektu graficznego z reguły nie przekracza 14 dni roboczych, choć w przypadku skomplikowanych prac może zostać wydłużony – zostaniesz o tym oczywiście poinformowany.

Najważniejsze jest to, że na finalny czas realizacji projektu duży wpływ ma sam klient. Jeśli sprawnie wykona poprzednie kroki, dostarczy niezbędne materiały, to nic nie stanie na przeszkodzie, aby otrzymał projekt nawet przed terminem.

Pamiętaj również o tym, że zaproponowana przez studio graficzne cena nie będzie zawierać kosztu zakupu zdjęć lub wykonania sesji zdjęciowej, a także kosztu przygotowania treści (o ile są takie wymagane). Rzetelny wykonawca zawsze Cię o tym wcześniej poinformuje.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry