Do czego przyda Ci się pomoc profesjonalnego studia graficznego? 5 klasycznych przykładów

Data wpisu: 16.11.2015

Studio graficzne – brzmi poważnie i nic dziwnego, że wiele firm na dźwięk tej nazwy myśli sobie: „eee, ja tego nie potrzebuje” lub „uuu, nie stać mnie, ale na szczęście pani Zosia z sekretariatu nieźle radzi sobie w Paincie”. No cóż, każdy ma swoją wizję rozwoju biznesu. Warto jednak zdać sobie sprawę, że prędzej czy później każda firma będzie potrzebowała wsparcia ze strony profesjonalnego studia graficznego. Inaczej się po prostu nie da. Jakie to są sytuacje? Wymieniamy 5 najbardziej powszechnych.

  1. Strona www – nie istnieje bez grafiki, a przecież wiemy, że każda firma po prostu musi mieć własną stronę internetową. Wówczas projekt graficzny strony będzie jednym z kluczowych dla pozytywnego odbioru witryny przez klientów.

  2. Elementy identyfikacji wizualnej – czyli logo, papeteria, stopka mailowa, wizytówki, listowniki – to wszystko musi zaprojektować profesjonalne studio graficzne, bo z tym każdego dnia będą obcować klienci. Nie można dać im półproduktu czy amatorskiej próbki, bo tak samo potraktują oni ofertę firmy. Profesjonalnie zaprojektowana identyfikacja wizualna jest jednym z filarów biznesu.

  3. Reklama – oczywistość, z której jednak firmy czasami nie zdają sobie sprawy lub nie chcą sobie jej zdawać. W efekcie w Internecie roi się od amatorsko wykonanych bannerów reklamowych, to samo zresztą widać na ulicach polskich miast. Reklamowe koszmarki nie są elementem promocji, ale antypromocji firmy i absolutnie nie powinno się szukać tu oszczędności. Dobrze zaprojektowana reklama odnosi skutek, jakim jest np. zwiększenie rozpoznawalności firmy czy wzrost sprzedaży. Przyznacie, że w takie efekty warto zainwestować?

  4. Przygotowywanie wydarzeń – jeśli nasza firma ma zamiar brać udział w targach, sympozjach, konferencjach lub wydarzeniach marketingowych, to niezbędna będzie tutaj pomoc profesjonalnego studia graficznego. Przygotuje ono projekty ulotek, katalogów, konferencyjnych nośników reklamy, teczek firmowych i wszystkiego, co tylko warto rozdać i pokazać w trakcie wydarzenia.

  5. Wprowadzanie produktów na rynek – produkt, jak nawet najpiękniejszy prezent, wymaga opakowania. Nie da się wprowadzić na rynek czegoś, co nie jest atrakcyjne dla klientów – na początku wizualnie. Dlatego projektujemy identyfikację produktu, jego opakowanie, a nierzadko tworzymy Brand Hero, czyli bohatera marki. Wszystkie te elementy graficzne decydują o pierwszym wrażeniu, które w biznesie bywa niezwykle ważne.

Jak widać, pomoc studia graficznego jest niezbędna praktycznie każdej firmie, która chce w jakikolwiek sposób zaistnieć w świadomości klientów. Przykłady wykorzystania grafiki do celów biznesowych, reklamowych, można jeszcze mnożyć. Wniosek zawsze będzie ten sam – projekty graficzne mają ogromny udział we wszelkich działaniach promocyjnych.

Szukając kompleksowych rozwiązań oczywiście najlepiej jest od razu zwrócić się do profesjonalnej agencji reklamowej, która w swoich zasobach takie studio posiada.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski