Agencja interaktywna z innego miasta – czy jest sens zlecać jej produkcję strony internetowej?

Data wpisu: 09.03.2018
Zdjęcie główne #1436 - Agencja interaktywna z innego miasta – czy jest sens zlecać jej produkcję strony internetowej?

Soluma to agencja, która powstała w Elblągu. Obecnie nasza główna siedziba znajduje się w Gdańsku. Gros klientów, dla których pracowaliśmy, działa jednak w zupełnie innych częściach kraju (zdarzają się też zlecenia z zagranicy). W XXI wieku odległość nie stanowi już żadnego problemu, przynajmniej w naszej branży. Mimo to wciąż niektórzy przedsiębiorcy sądzą, że zlecenie produkcji strony internetowej agencji interaktywnej z innego miasta jest złym pomysłem. No bo jak to tak, wszystko załatwiać przez mail/telefon? Wbrew pierwszemu wrażeniu jest to jak najbardziej możliwe.

Mamy narzędzia, wystarczy z nich korzystać

Skype, telefon, mail, wideokonferencja – naprawdę nie brakuje rozwiązań, dzięki którym odległość przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Oczywiście, że czasami nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz, jednak czy ma to aż takie znaczenie w przypadku chęci nawiązania współpracy z agencją odpowiedzialną za stworzenie strony przedsiębiorstwa? Raczej wątpliwe.

W ciągu kilkunastu lat obecności na rynku zdarzyło nam się zaledwie kilka sytuacji, w których rzeczywiście wymagane było osobiste spotkanie z klientem. Dodajmy, że inicjatywa zawsze wychodziła od drugiej strony. W trakcie spotkania i tak okazywało się, że każdą z poruszonych kwestii mogliśmy spokojnie omówić telefonicznie czy mailowo.

Nie zamykaj się tylko na lokalny rynek

Oczywiście fajnie jest skorzystać z usługi agencji ze swojego miasta. To element wspierania lokalnej przedsiębiorczości, co samo w sobie jest pozytywnym zjawiskiem. Nie ma natomiast żadnego sensu upierać się przy tym, by stronę zrealizowała akurat agencja działająca w sąsiedztwie. Wynikają z tego dwa podstawowe zagrożenia:

  • Agencja niekoniecznie musi mieć niezbędne kompetencje do podjęcia się takiego zadania,
  • Zamknięcie się tylko na lokalny rynek praktycznie eliminuje możliwość znalezienia najkorzystniejszej oferty cenowej.

W całej Polsce działają setki, może nawet tysiące agencji interaktywnych. Planując stworzenie strony firmowej naprawdę warto rozesłać zapytania do kilku czy kilkunastu potencjalnych wykonawców, nie ograniczając się tylko do rynku lokalnego. Dzięki temu zyskuje się znacznie większe możliwości w zakresie znalezienia wykonawcy oferującego najlepszą cenę w relacji do deklarowanej jakości.

Uwierz: wszystko można omówić zdalnie

Z czysto praktycznego punktu widzenia: co Ci da możliwość spotkania się z przedstawicielem agencji twarzą w twarz? Poza wypiciem kawy – nic. I tak później będziesz kontaktować się z agencją przede wszystkim telefonicznie i mailowo, bo w przypadku małych projektów nie praktykuje się przeprowadzania prezentacji na poszczególnych etapach realizacji.

Naprawdę nie ma żadnego problemu z tym, aby nadzorować przebieg prac w sposób zdalny. W naszej agencji normą jest, że każdy klient otrzymuje „własnego” opiekuna, z którym może się skontaktować w dowolnej sprawie – czy to telefonicznie, czy mailowo.

Zamiast więc szukać na siłę wykonawcy działającego w Twoim mieście, lepiej skup się na tym, by wybrać agencję gwarantującą jak najwyższą jakość w dobrej cenie. Najważniejszy jest efekt końcowy, który w żaden sposób nie jest uzależniony od formy kontaktu.

Autor wpisu: Soluma