Data wpisu: 27.08.2020

Branża marketingowa skorzystała ze wsparcia PFR. Ile środków dostała?

Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju w założeniu miała zahamować lawinowy wzrost bezrobocia w związku z lockdownem w drugim kwartale 2020 roku. Łącznie PFR wypłacił firmom ponad 60 miliardów złotych, ale ta kwota może być znacznie większa po uwzględnieniu złożonych już odwołań. Ze wsparcia skorzystały też firmy działające w branży marketingowej i medialnej – sektor ten jest określany przez PFR, jako „Informacja i komunikacja”. Ile pieniędzy trafiło do agencji marketingowych, domów mediowych i wydawców?

Wsparcie głównie dla agencji marketingu tradycyjnego

Gwoli ścisłości: branża marketingowa i medialna nie były i nadal nie są nawet w czołówce sektorów najmocniej dotkniętych skutkami kryzysu. Paradoksalnie dla wielu agencji reklamowych drugi kwartał 2020 roku był jednym z najlepszych w ich historii. Wszystko dzięki temu, że mnóstwo firm musiało błyskawicznie przestawić się na sprzedaż online i taki sam kanał komunikacji z konsumentami.

Bardzo dobrze w kryzysie poradziły sobie zatem te agencje, które już wcześniej skupiały się na projektowaniu kampanii w Internecie. One nie narzekały na brak klientów, a wręcz musiały zwiększać zatrudnienie. Na przeciwległym biegunie znalazły się natomiast firmy z branży stawiające na marketing tradycyjny, w tym outdoor czy eventy. One bardzo mocno dostały po kieszeni. Agencje eventowe do dziś mają potężne problemy i trudno jest ocenić, kiedy zaczną wychodzić na prostą (outdoor pod koniec czerwca wrócił do wyników sprzed wybuchu pandemii).

Ponad miliard złotych na złagodzenie skutków kryzysu

Łącznie Polski Fundusz Rozwoju wypłacił firmom z sektora marketingowego i medialnego nieco ponad 1 miliard złotych w ramach Tarczy Finansowej. Kwota ta może jednak się podwoić, jeśli PFR pozytywnie rozpatrzy złożone odwołania. Ma na to czas do połowy października.

Dodajmy również, że na największe wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR mogły dotąd liczyć takie branże, jak: handel hurtowy i detaliczny, naprawa samochodów (18,6 miliarda złotych), przetwórstwo przemysłowe (12,9 miliarda złotych) oraz budownictwo (9,5 miliarda złotych).

PFR szacuje, że dzięki uruchomieniu pomocy udało się utrzymać około 2,5 miliona miejsc pracy w mikrofirmach i przedsiębiorstwach z sektora MŚP.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry