Data wpisu: 26.09.2024

Copywriter na wyłączność: ile musisz mu zapłacić?

Zatrudnienie copywritera to standard w agencjach interaktywnych, ale wciąż rzadkość w przedsiębiorstwach spoza branży kreatywnej. Zdarza się jednak, że firmy są zainteresowane wzmocnieniem swojego działu marketingu właśnie copywriterem, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne jest regularne tworzenie atrakcyjnej, wartościowej treści – nie tylko na potrzeby wyszukiwarki. Chodzi Ci po głowie podobny pomysł? Sprawdź zatem, ile musisz zapłacić copywriterowi na wyłączność.

Forma zatrudnienia

Na początek zawsze trzeba rozważyć formę współpracy z copywriterem. Wbrew pozorom na rynku nie ma wielu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, które byłyby skłonne zatrudnić się na etacie – większość copywriterów prowadzi własne działalności i agencje lub na stałe współpracuje z dużymi agencjami w formule B2B.

Z kolei etatowemu copywriterowi trzeba zaoferować pensję specjalisty. Przestrzegamy przed wiarą, że uda się znaleźć naprawdę dobrego fachowca, zwłaszcza z doświadczeniem, który zgodzi się na pracę za minimalną krajową. Takie pieniądze nie są dostateczną motywacją do wykonywania pracy kreatywnej, która wbrew obiegowej opinii potrafi być naprawdę wyczerpująca.

Rozliczenie „za znaki”, teksty czy zlecenie?

O wiele łatwiej będzie natomiast nawiązać współpracę z copywriterem w formule B2B, przy czym tutaj raczej nie nastawialibyśmy się na zagwarantowanie sobie wyłączności. Copywriterzy, z uwagi na specyfikę ich pracy (zadaniowość), starają się „łapać” różne zlecenia, najczęściej agencyjne. Rzadziej natomiast współpracują bezpośrednio z klientem, tym bardziej jedynym.

Przy opcji B2B trzeba będzie ustalić stawki. Te mogą naliczane zarówno za znaki, za tekst lub za konkretne zlecenie:

  • Rozliczenie za znaki – może mieć zastosowanie wyłącznie do tekstów SEO i prostych artykułów niewymagających głębszego reserachu. Tutaj minimalne stawki dla dobrego copywritera z doświadczeniem zaczynają się od około 30 zł netto za 1000 zzs.
     
  • Rozliczenie za tekst – ta formuła sprawdza się przy tworzeniu tekstów specjalistycznych, wymagających poświęcenia im większej ilości czasu. Dobry copywriter śmiało może sobie tutaj zażyczyć stawki na poziomie od 500 zł netto za tekst.
     
  • Za zlecenie – tutaj mówimy o pracy, którą trudno jest zamknąć w ramach czasowych czy tym bardziej w liczbie znaków, jak np. wymyślenie sloganu reklamowego. Stawki są ustalane indywidualnie, choć w grę często wchodzi rozliczenie godzinowe (dobra stawka dla copywritera to około 150-250 zł netto za godzinę pracy).

Weź agencję – tak będzie prościej, a często też taniej

Jak widzisz zatrudnienie czy pozyskanie do współpracy copywritera na wyłączność nie jest wcale takie proste i na pewno nie będzie tanie. W praktyce korzystniejszą opcją może być wynajęcie agencji content marketingowej lub po prostu korzystanie z usługi copywritingu agencji interaktywnej, która np. odpowiada za zaprojektowanie strony internetowej firmy – zwłaszcza, że w większości biznesów nie ma potrzeby korzystania ze stałej obsługi copywriterskiej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry