Zatrudnienie copywritera to standard w agencjach interaktywnych, ale wciąż rzadkość w przedsiębiorstwach spoza branży kreatywnej. Zdarza się jednak, że firmy są zainteresowane wzmocnieniem swojego działu marketingu właśnie copywriterem, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne jest regularne tworzenie atrakcyjnej, wartościowej treści – nie tylko na potrzeby wyszukiwarki. Chodzi Ci po głowie podobny pomysł? Sprawdź zatem, ile musisz zapłacić copywriterowi na wyłączność.
Na początek zawsze trzeba rozważyć formę współpracy z copywriterem. Wbrew pozorom na rynku nie ma wielu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, które byłyby skłonne zatrudnić się na etacie – większość copywriterów prowadzi własne działalności i agencje lub na stałe współpracuje z dużymi agencjami w formule B2B.
Z kolei etatowemu copywriterowi trzeba zaoferować pensję specjalisty. Przestrzegamy przed wiarą, że uda się znaleźć naprawdę dobrego fachowca, zwłaszcza z doświadczeniem, który zgodzi się na pracę za minimalną krajową. Takie pieniądze nie są dostateczną motywacją do wykonywania pracy kreatywnej, która wbrew obiegowej opinii potrafi być naprawdę wyczerpująca.
O wiele łatwiej będzie natomiast nawiązać współpracę z copywriterem w formule B2B, przy czym tutaj raczej nie nastawialibyśmy się na zagwarantowanie sobie wyłączności. Copywriterzy, z uwagi na specyfikę ich pracy (zadaniowość), starają się „łapać” różne zlecenia, najczęściej agencyjne. Rzadziej natomiast współpracują bezpośrednio z klientem, tym bardziej jedynym.
Przy opcji B2B trzeba będzie ustalić stawki. Te mogą naliczane zarówno za znaki, za tekst lub za konkretne zlecenie:
Jak widzisz zatrudnienie czy pozyskanie do współpracy copywritera na wyłączność nie jest wcale takie proste i na pewno nie będzie tanie. W praktyce korzystniejszą opcją może być wynajęcie agencji content marketingowej lub po prostu korzystanie z usługi copywritingu agencji interaktywnej, która np. odpowiada za zaprojektowanie strony internetowej firmy – zwłaszcza, że w większości biznesów nie ma potrzeby korzystania ze stałej obsługi copywriterskiej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.