Data wpisu: 13.02.2023

Gdy cena usługi marketingowej jest dla Ciebie za wysoka. Jak skutecznie negocjować z agencją?

Ceny niektórych usług marketingowych w ostatnich dwóch latach zdrożały nawet o 100 procent. Nie wynika to z zachłanności agencji, ale z drastycznie rosnących kosztów pracy, utrzymania biura, zakupu licencji na oprogramowanie i coraz wyższych obciążeń podatkowych. Z drugiej strony oczekując dobrej jakości, nie można sobie pozwolić na zakup usługi realizowanej przez przypadkową osobę. Co zatem robić? Jeśli propozycja sprawdzonej agencji dalece wykracza poza Twój budżet, to przystąp do negocjacji. Oto kilka wskazówek, które warto wykorzystać.

Zapytaj o „gratisy”

Gwoli ścisłości: żadna szanująca się agencja marketingowa nie pracuje za darmo, dlatego nie licz na to, że dostaniesz coś bez zapłacenia za to. Agencja może jednak zaproponować uzupełnienie swojej oferty o dodatkowe usługi, które będą już wliczone w cenę. Dzięki temu nie musi obniżać stawki, a klient też jest zadowolony, ponieważ realnie dostaje więcej bez dopłacania.

Popularnymi „gratisami” w branży marketingowej są np. roczna obsługa techniczna strony internetowej czy bezpłatna implementacja certyfikatu SSL w przypadku zakupu w agencji.

Zaproponuj rozłożenie płatności

Nie każda agencja się na to zgodzi, ale spróbować warto. Jeśli Twoim problemem nie jest niski budżet na marketing , ale chwilowy brak płynności (masz zatory płatnicze spowodowane przez niesolidnych płatników), to być może uda się wynegocjować rozłożenie zapłaty za usługę na raty.

Jeśli nie, to agencja może Ci zaproponować popularny model rozliczenia za godziny pracy. Wówczas kupujesz co miesiąc taki pakiet godzin, na jaki Cię stać i w jego ramach możesz wykorzystać zaplecze merytoryczne agencji do zrealizowania jakichś projektów.

Poproś o rabat przy płatności z góry

Wiele agencji chętnie udzieli atrakcyjnego rabatu w sytuacji, gdy klient zadeklaruje opłacenie usługi z góry. W dobie notorycznych opóźnień w płatnościach i przy rosnących kosztach windykacji, taki układ może być dla agencji kuszący.

Pamiętaj natomiast, że nie brakuje agencji marketingowych, które z zasady pobierają całą płatność lub 50 proc. z góry.

Daj się wykazać agencji

Zamiast samemu obmyślać strategię negocjacyjną, pozwól agencji zaproponować rozwiązanie satysfakcjonujące dla obu stron. To nie jest tak, że agencje nie mogą się opędzić od klientów i w ogóle nie podejmują dyskusji na temat cen swoich usług.

Wiedząc, że masz ograniczony budżet, agencja może zaproponować inne usługi ze swojej oferty, które będą dobrze odpowiadać na w potrzeby Twojej marki, a jednocześnie będą dostępne na Twoją kieszeń.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry