To nie ma być kolejna modyfikacja, ale fundamentalna zmiana. Google zasygnalizowało, że pracuje nad zupełnie nowym modelem wyszukiwania, który ma być lepiej dopasowany do oczekiwań współczesnych i przyszłych użytkowników największych wyszukiwarki na świecie. Zapraszamy po szczegóły.
Idea rozmawiania z wyszukiwarką nie jest oczywiście niczym nowym, natomiast do tej pory nie udało się jej w pełni zrealizować. Algorytm nadal ma dość ograniczone możliwości w zakresie odpowiadania na skomplikowane pytania, stąd lepiej sprawdza się wyszukiwanie hasłowe, po słowach kluczowych.
Rewolucję ma przynieść MUM, czyli Multitask Unified Model, który ma być tysiąckrotnie skuteczniejszy niż obecny algorytm BERT. MUM ma rozumieć i generować słowa w 75 językach, będzie potrafił wykonywać wiele operacji jednocześnie i zrozumie bardzo długie, złożone zapytania.
Co ważne, nowe narzędzie ma zbierać odpowiedzi na pytania użytkowników nie tylko z tekstów opublikowanych na stronach, ale też obrazów. Docelowo ta funkcja ma zostać rozszerzona także o wideo.
Google dąży do tego, aby wyszukiwarka stała się nie tylko źródłem informacji, ale też inspiracji oraz planowania życia. Przykładowo: użytkownicy mają zyskać możliwość dokładnego ułożenia wakacyjnej trasy po wpisaniu długiego zapytania, w którym wstępnie określą swoje oczekiwania. Algorytm podsunie im najlepsze wyniki z poszczególnych stron, dzięki czemu zaoszczędzą czas i nie będą musieli dokonywać wielu osobnych operacji wyszukiwania.
Wdrożenie zupełnie nowego mechanizmu wyszukiwania może wywrócić do góry nogami obecnie obowiązujące modele SEO. Akcent zostanie przełożony ze słów kluczowych na tworzenie rozbudowanych, jakościowych treści, pisanych naturalnym językiem, co akurat byłoby z korzyścią dla użytkowników.
Google na razie nie podaje żadnych dat, dlatego nie wiemy, kiedy nastąpi zmiana algorytmu wyszukiwania i wdrożenie MUM.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.