Trudna sytuacja na rynku pracy stanowi jedno z największych wyzwań stojących przed przedsiębiorcami. Bez pracowników nie da się rozwijać biznesu, a przynajmniej w większości branż. Na niedobór rąk do pracy narzekają dziś pracodawcy z praktycznie każdego sektora, od IT po budowlankę. Firmy są zmuszone sięgać po coraz bardziej kreatywne metody rekrutacji. Okazuje się, że dużym wsparciem może być tutaj blog firmowy. Jak to możliwe? Sprawdź w naszym poradniku.
Świetne artykuły na blogu mogą być czynnikiem przekonującym potencjalnych kandydatów do tego, aby przynajmniej zgłosić się do procesu rekrutacyjnego. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy szukasz wysokiej klasy specjalistów. Ci chcą pracować w kompetentnej firmie, która stworzy im warunki do dalszego rozwoju zawodowego i merytorycznego.
Skuteczna rekrutacja w dużej mierze jest dziś uzależniona od wizerunku pracodawcy. Kandydaci sami wyrabiają sobie zdanie na temat rekrutujących firm i często podejmują decyzję o wysłaniu podania nie na podstawie treści ogłoszenia, ale własnej opinii o potencjalnym pracodawcy. Opublikowanie na blogu luźniejszych artykułów pokazujących firmę „od środka” może być strzałem w dziesiątkę.
Blog firmowy tworzy przestrzeń do tego, aby komunikować się nie tylko z klientami, ale też potencjalnymi pracownikami. Artykuły napisane swobodniejszym stylem, bez nadmiernego nadęcia, mogą spowodować, że firma zacznie się jawić jako fajne miejsce do pracy.
Na ten aspekt powinni zwrócić uwagę pracodawcy, którzy nie mają jeszcze powszechnie znanej marki biznesowej, a wręcz są anonimowi w swojej branży. Takim firmom o wiele trudniej przychodzi pozyskiwanie najlepszych pracowników. Kandydaci z pewnością będą chcieli się upewnić, że dana firma jest wiarygodna, że stoi za nią zaplecze merytoryczne, że realizuje poważne projekty, a o tym wszystkim można poinformować za pośrednictwem bloga firmowego.
Nie zapominajmy, że dziś kandydaci przed wysłaniem swojej aplikacji najpierw sprawdzają pracodawcę w Google. Jeśli nie znajdą żadnych informacji na temat Twojej firmy, to na pewno zapali im się lampka ostrzegawcza. Pisząc bloga firmowego inwestujesz w to, że kandydaci będą natrafiać w Google na linki do artykułów, co także umocni pozycję Twojej firmy i zwiększy zaufanie do niej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.