Data wpisu: 08.11.2016

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej firmy? 5 skutecznych sposobów

O wadze prawidłowego doboru słów kluczowych do pozycjonowania pisaliśmy już na naszym blogu – nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że bez tego nie ma mowy o zawalczeniu o wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Jak się jednak okazuje sam dobór słów kluczowych nie jest wcale taki prosty. Szczególnie dziś, gdy pozycjonują się setki tysięcy stron, z których większość wybiera te same frazy. Na jakie słowa się zdecydować? Przygotowaliśmy dla Ciebie 5 pomocnych rad.

  1. Dobrze określ to, co właściwie oferujesz – a więc zrób taki biznesowy rachunek sumienia. Zastanów się, jak możesz najłatwiej określić to, czym zajmuje się Twoja firma. Pamiętaj, aby niczego niepotrzebnie nie komplikować (Twoi klienci nie szukają przecież usług consultingowych z zakresu porad prawnych, ale po prostu radcy prawnego czy prawnika). Zastanów się też, czy oferujesz swoje usługi globalnie czy lokalnie – ułatwi Ci to dobór słów kluczowych i pomoże podjąć decyzję o pozycjonowaniu się na tzw. długi ogon.
  2. Zapytaj Google – kto najlepiej wie, jakie frazy w wyszukiwarkę wpisują użytkownicy Internetu, jak nie Google? Warto sugerować się podpowiedziami giganta. Najłatwiej zrobisz to przy pomocy wyszukiwarki: wpisz w nią jedno słowo związane ze swoim biznesem (np. buty) i poczekaj, aż rozwiną się najpopularniejsze, sugerowane frazy. Wyniki czasami są zadziwiające, nawet dla branżowych wyjadaczy.
  3. Użyj odpowiednich narzędzi – w sieci znajdziesz wiele pomocnych stron, które sugerują wybór najlepszych słów kluczowych. Jest to np. Keyword Tool. Pamiętaj jednak, aby nie do końca skupiać się na tych najpopularniejszych frazach. Dlaczego? Ponieważ są ekstremalnie konkurencyjne, co oznacza, że będzie Ci niezwykle trudno osiągnąć wysoką pozycję strony właśnie na te słowa kluczowe.
  4. GoogleAdWords Planer Słów Kluczowych – jest to narzędzie dedykowane uczestnikom programu Google AdWords, a więc linków sponsorowanych. Planer Słów Kluczowych może zasugerować Ci, które frazy są potencjalnie najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia popularności wśród użytkowników Google. Narzędzie jest bezpłatne, musisz mieć tylko konto Google i wpisać adres  adwords.google.com/ko/KeywordPlanner.
  5. Improwizuj – czyli wykaż się daleko idącą kreatywnością. Nie zawsze wywalczenie wysokiej pozycji na bardzo popularne słowo kluczowe jest najkorzystniejsze. Pamiętaj, że współcześni użytkownicy Google lubią sobie „porozmawiać” z wyszukiwarką, co oznacza tyle, że bardzo rozbudowują swoje zapytania. Dlatego czasami warto wybrać mniej oczywiste słowa kluczowe, ale które są bardziej precyzyjne. Być może nie generują one zbyt dużej liczby zapytań, jednak z drugiej strony użytkownicy trafiający na witrynę dzięki precyzyjnym frazom częściej decydują się na zakup lub kontakt z firmą.

Pamiętaj również, że jednorazowe wybranie słów kluczowych nie wystarczy. Trzeba je regularnie modyfikować obserwując zmieniające się zachowania użytkowników, np. za pośrednictwem Google Analytics.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry