Słowa kluczowe dla firmowej strony internetowej: jak to ugryźć?

Data wpisu: 09.01.2020

Jeśli właśnie zabierasz się za temat pozycjonowania Twojej firmowej strony www, to na pewno zetknąłeś się już z pojęciem „słów kluczowych”. W dużym uproszczeniu: są to takie słowa, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, aby znaleźć odpowiedź na swoje pytania czy odnaleźć interesujące go produkty/usługi. Google zarekomenduje mu strony zawierające takie słowa, choć oczywiście nie jest to jedyny czynnik brany pod uwagę przez roboty wyszukiwarki. Tak czy inaczej musisz umieścić na swojej firmowej stronie słowa kluczowe bezpośrednio związane z Twoją działalnością. Jak się za to zabrać? W naszym poradniku znajdziesz kilka wskazówek.

Ile słów kluczowych jest Ci potrzebnych?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jaką stronę zamierzasz pozycjonować. Jeśli jest to klasyczna wizytówka, czyli stron wizerunkowa z kilkoma zakładkami, bez bloga czy rozbudowanego działu FAQ, to rozsądnie będzie wybrać 3-4 słowa kluczowe dla każdej podstrony i na nich się skupić.

Rada

Jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży, rozważ wybór mniej popularnych słów kluczowych typu long tail, czyli skonkretyzowanych. Są tańsze, a mogą bardzo wspomóc pozycjonowanie witryny. Przykładem słów kluczowych na długi ogon będzie „buty sportowe luksusowych marek”.

Z kolei w sytuacji, gdy zamierzasz pozycjonować bardzo rozbudowaną stronę www, z często aktualizowanym blogiem, wieloma podstronami i masą treści, liczba słów kluczowych spokojnie może przekroczyć 100. Ich wyselekcjonowanie zajmie dużo czasu, jednak jest to niezbędne, aby móc osiągnąć jakiekolwiek efekty w dziedzinie SEO.

Bez przesady

To nadrzędna zasada, którą trzeba się kierować planując słowa kluczowe i rozpoczynając umieszczanie ich na stronie internetowej. Nieprzypadkowo ten proces określamy mianem „optymalizacji”. Chodzi o to, aby używać słów kluczowych optymalnie, a nie nachalnie. Bardzo częstym błędem jest sztuczne zagnieżdżanie słów kluczowych i pisanie tekstów „pod frazy”.

Nie dość, że ma to fatalny wpływ na wizerunek marki (która jawi się, jako nieprofesjonalna), to jeszcze takie działanie może zostać uznane przez Google za tzw. Black Hat SEO, co grozi obniżeniem pozycji strony w wyszukiwarce, a w skrajnym przypadku nawet wykreśleniem jej z indeksu.

Skąd wziąć te słowa kluczowe?

Jeśli Twoja firmowa strona internetowa ma już jakąś historię, to źródłem inspiracji powinny być dla Ciebie te dwa narzędzia:

Znajdziesz w nich informacje na temat tego, w jaki sposób użytkownicy trafiają na Twoją stronę i jakich słów kluczowych używają, aby odnaleźć znajdujące się na niej treści.

Jeśli jednak dopiero planujesz budowę witryny firmowej i chcesz od razu zadbać o jej optymalizację pod kątem SEO, skorzystaj z tych narzędzi do planowania słów kluczowych:

Pamiętaj również, że jednorazowe dodanie słów kluczowych do tekstów nie załatwia sprawy. Bardzo ważne jest, aby regularnie aktualizować treść i również umieszczać w niej wybrane słowa – ale tylko w sposób naturalny. Świetnie nadaje się do tego chociażby blog firmowy.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski