Data wpisu: 13.04.2017

Jak poprawić pozycję firmy w usłudze Google Maps? 6 najlepszych sposobów

Obecność w usłudze Google Maps jest bardzo istotna dla firm, które swoje usługi adresują przede wszystkim do klientów lokalnych. Osiągając dobrą widoczność na mapie i przede wszystkim wysoką pozycję na wyszukiwania lokalne można znacznie zwiększyć swoją konkurencyjność i tym samym pozyskiwać wielu klientów bezpośrednio z wyszukiwarki. Jeśli nie wiesz, jak poprawić pozycję firmy w usłudze Google Maps, przeczytaj nasz poradnik. Podajemy 6 gotowych sposobów.

  1. Weryfikacja i optymalizacja profilu w Google Moja Firma – aby firma w ogóle mogła zostać wyświetlona na mapie Google, konieczne jest posiadanie konta w usłudze Google Moja Firma (na naszym blogu znajdziesz poradnik, jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma). Zadbaj, aby profil był kompletny, a więc podaj wszystkie informacje wymagane przez Google, szczególnie dane kontaktowe i godziny otwarcia. Pamiętaj, aby nie duplikować treści i podać unikalne informacje dla każdej lokalizacji, w której działasz (ważne np. dla restauracji posiadających kilka lokali w danym mieście). 
     
  2. Dodaj kategorie – aby zwiększyć konkurencyjność firmy na wyszukiwania lokalne warto dodać kilka kategorii, które potencjalnie są związane z prowadzonym biznesem. Nie ograniczaj się do jednej frazy kluczowej. Prowadzisz restaurację w stolicy? Poza frazą „restauracja w Warszawie” dodaj jeszcze np. „kuchnia azjatycka w Warszawie” czy „chińska knajpa Warszawa”.
     
  3. Osadź mapę Google na swojej stronie internetowej – umieszczenie samego zarzutu nie wystarczy. Najlepiej będzie dodać kod, który można wygenerować po znalezieniu swojej firmy w usłudze Google Moja Firma i kliknięciu opcji „Udostępnij”. Poproś o pomoc administratora strony – na pewno sobie z tym poradzi.
     
  4. Zbieraj opinie i działaj aktywnie w Google+ - jest to kluczowy element wpływający na pozycję firmy w usłudze Google Maps. Im więcej masz opinii, tym bardziej wiarygodny jest Twój profil, a to automatycznie działa na jego korzyść. Możesz np. prosić klientów, aby podzielili się opinią na temat Twojej firmy w Google. Bardzo ważne jest też prowadzenie profilu firmy w Google+ i zbieranie +1 za wartościowe wpisy.
     
  5. Stwórz świetny opis firmy – pamiętaj, że masz do dyspozycji ograniczoną liczbę znaków, dlatego opis powinien być doskonale przemyślany i zawierać jakąś frazę kluczową dobrze opisującą Twój biznes. Najważniejsze jest jednak, aby opis był wartościowy i atrakcyjny dla klientów.
     
  6. Dodaj porządne, wiarygodne zdjęcia – zdjęcia znacznie uwiarygadniają firmę, co jest istotne dla samego Google. Dlatego dodaj jak najwięcej zdjęć dokumentujących działalność Twojego biznesu. Szczególnie cenne są zdjęcia ze środka. Dodatkowym atutem jest to, że fotografie świetnie przyciągają uwagę klientów i sprawiają, że profil Twojej firmy jest znacznie bardziej atrakcyjny.
     

Wszystko sprowadza się więc do tego, aby gruntownie zadbać o profil firmy w usłudze Google Moja Firma, a tym samym Google Maps, co przełoży się na poprawienie widoczności Twojego biznesu na wyszukiwania lokalne.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry