Data wpisu: 03.11.2016

Jak zmodyfikować wizytówkę w Google Moja Firma, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów?

Masz już stworzoną wizytówkę firmy w usłudze Google Moja Firma? Świetnie, to dobry krok do zawalczenia o wysokie pozycje w wyszukiwarce na frazy lokalne. Jednak samo uruchomienie wizytówki nie załatwia jeszcze sprawy. Musisz teraz postarać się, aby była ona jak najbardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów. Na szczęście nie jest to wcale takie trudne. Poprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku.

Uzupełnij wszystkie dane

W pierwszym kroku musisz zalogować się do swojego konta Google Moja Firma. Możesz to zrobić przez Google+ lub wpisać adres: www.google.com/intl/pl_pl/business/. Po wejściu do panelu administracyjnego wybierz wizytówkę, którą chcesz zmodyfikować i kliknij „Zarządzaj lokalizacją”.

Jeśli Twoja wizytówka została już zweryfikowana, to możesz wprowadzić wszystkie zmiany i natychmiast je zapisać. Zacznij od nazwy firmy. Podałeś ją już na etapie zakładania wizytówki, ale może chcesz coś zmienić? Pamiętaj, że nazwa musi mieć charakter marketingowy i zachęcać do kliknięcia w wizytówkę – zrezygnuj więc z wszelkich urzędowych formułek typu „Jan Kowalski spółka jawna”.

Pamiętaj

Niedopuszczalne jest umieszczanie w nazwie słów kluczowych – takie działania są uznawane za spamerskie i natychmiast blokowane przez moderatora Google.

Pora na adres. Sprawdź, czy Google na pewno dobrze wyświetla go na swojej mapie. Jeśli nie, to przejdź na ręczne ustawienie markera. Im precyzyjniej określisz adres firmy, tym lepiej.

W kolejnym kroku podajesz dane kontaktowe. Dobrze będzie podać stacjonarny numer telefonu, ponieważ budzi on zaufanie i wygląda profesjonalnie. Jeśli go nie masz, to wskaż numer komórkowy. Nie zapomnij też zweryfikować, czy podany adres www strony jest prawidłowy.

Następnym zadaniem jest wybranie kategorii opisujących Twoją działalność. Modyfikując wizytówkę możesz ich dodać nawet 10. Wybierz te, które najbardziej precyzyjnie określają to, czym się zajmujesz. Pomyśl oczywiście o słowach kluczowych, na jakie będą Cię szukać potencjalni klienci.

Zostały już tylko dwa zadania. Pierwszym jest wybranie godzin otwarcia firmy – wskaż je nawet wtedy, gdy jesteś freelancerem i pracujesz również w nocy. Podanie godzin otwarcia zwiększa zaufanie do wizytówki. Na koniec stwórz opis firmy. Nie rozpisuj się zbytnio – wskaż największe atuty oferty i postaraj się w zwięzły, ale atrakcyjny sposób przedstawić się klientom.

Pamiętaj o zdjęciach!

Na atrakcyjność wizytówki w Google Moja Firma ogromny wpływ ma to, czy zostanie ona wzbogacona o elementy graficzne. Nie tylko logo, ale też zdjęcia. W panelu administratora masz możliwość dodania kilku fotografii. Zrób to koniecznie! Postaraj się, aby zdjęcia były profesjonalne i prezentowały firmę w jak najlepszym świetle.

Dodaj zarówno zdjęcia wnętrz, jak i z zewnątrz budynku. To wpłynie na profesjonalny odbiór wizytówki, a także na zaufanie, jakim obdarzą Cię potencjalni klienci.

Pamiętaj

Zdjęcia są wręcz obowiązkowe, jeśli prowadzisz hotel czy jakiś lokal gastronomiczny.

Gotowe. Wizytówka Twojej firmy w GMF właśnie została zmodyfikowana i teraz będzie bardzo mocną kartą przetargową w walce o klientów. Twój trud na pewno się opłaci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry