Już wątpliwości, że naprawdę warto założyć konto Google Analytics i dołączyć do niego swoją firmową stronę www. Jak to zrobić? Na naszym blogu znajdziesz krótki poradnik.
W jednym z poprzednich wpisów wskazaliśmy najważniejsze korzyści płynące z posiadania konta Google Analytics i regularnego badania statystyk dotyczących ruchu na stronie. Skoro zaczynasz czytać ten poradnik, to pewnie udało nam się Cię przekonać. Pora przejść od słów do czynów i zabrać się za założenie konta w usłudze Google. Nie jest to wcale takie straszne i jeśli nie masz zdolności webmasterskich, to nie rezygnuj. Poprowadzimy Cię przez cały proces krok po kroku.
Google Analytics to jedno z wielu narzędzi służących do zbierania i analizowania danych statystycznych na temat ruchu na stronie. Dostęp do nich może mieć każdy właściciel lub administrator witryny dodanej do usługi. Skąd Google wie, jakie są zachowania użytkowników?
Na stronie internetowej umieszcza się kod JavaScript. Gdy ktoś wchodzi na witrynę, kod od razu zbiera informacje o jego zachowaniach i przesyła je do Google Analytics w celu weryfikacji i gromadzenia. Oczywiście dane te byłyby kompletnie niezrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego czy Smitha, dlatego są one poddawane „obróbce”, a następnie wyświetlane pod postacią wykresów, diagramów i informacji wyrażonych procentowo.
Jakie dane znajdziesz w Google Analytics? Na pewno zainteresuje Cię m. in.:
Każda z tych informacji jest niezwykle cenna, ponieważ może służyć nie tylko poprawieniu funkcjonalności strony, ale także wybraniu najskuteczniejszych działań reklamowych.
Aby dodać swoją stronę do Google Analytics musisz mieć konto Google – ma je każdy posiadacz konta pocztowego w usłudze Gmail czy profilu na portalu Google+. Jeśli w Twoim przypadku jest inaczej, to czeka Cię najpierw proces rejestracji w bazie Google.
Gdy już założysz konto Google, możesz przejść do strony:
Po przejściu na stronę wybierz zakładkę Administracja, a następnie Nowe konto. Postępuj zgodnie z tym, co wyświetli się na ekranie. Musisz podać nazwę konta oraz adres www strony, która ma być śledzona.
Następnie zostanie wygenerowany kod, który należy umieścić na stronie głównej i wszystkich podstronach witryny, które mają być analizowane przez Google Analytics. Kod będzie wyglądać tak (przykładowy):
UA-65825779-2
Jeśli nie masz umiejętności webmasterskich, to prawdopodobnie nie poradzisz sobie z dodaniem kodu JavaScript. Spokojnie, zrobi to osoba czy firma, która stworzyła Twoją stronę www i zajmuje się jej administrowaniem. To wszystko.
Po dodaniu strony do konta Google Analytics będziesz mieć już dostęp do wszystkich statystyk. Uzyskasz możliwość bieżącego śledzenia wyników strony. Korzystaj z tego pełnymi garściami – ta wiedza jest niezwykle cenna i przyda Ci się wielokrotnie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.