Data wpisu: 08.12.2020

Jak zaplanować kampanię content marketingową na portalach internetowych krok po kroku?

Kampania content marketingowa jest jednym z najlepszych pomysłów na to, aby nie dać o sobie zapomnieć w kryzysowych czasach, a nawet wzmocnić pozycję marki na tle słabnącej konkurencji. Zaletą tej strategii jest fakt, iż przynosi ona długofalowe korzyści, pozwalając zbudować ekspercki wizerunek marki. Zubożali konsumenci będą coraz ostrożniej wydawać pieniądze i postawią na te brandy, które budzą w nich zaufanie. Kampanię content marketingową można z powodzeniem przeprowadzić na portalach internetowych, wykorzystując do tego dobrze znane artykuły sponsorowane. Jak ją zaplanować krok po kroku? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Krok 1: opracuj listę tematów

Kampania content marketingowa powinna zostać rozpisana na co najmniej kilka miesięcy, a najlepiej minimum rok. Decydując się na publikację artykułów sponsorowanych pamiętaj o obowiązkowej regularności. Nie może być tak, że w pierwszym miesiącu zamieścisz w sieci 4-5 artykułów, po czym nastąpi wielotygodniowa przerwa spowodowana brakiem tematów. Na samym początku opracuj listę artykułów, w których znajdą się treści o charakterze poradnikowym, przydatne dla czytelników, a jednocześnie kreujące ekspercki wizerunek marki.

Krok 2: wybierz portale internetowe

Równolegle z tworzeniem listy tematów trzeba się dokładnie zastanowić nad tym, gdzie właściwie chcemy publikować artykuły sponsorowane. Wybór portali internetowych nie powinien być przypadkowy i podyktowany jedynie stosunkiem ceny do zasięgu danego medium. Skup się na wyselekcjonowaniu portali tematycznie powiązanych z Twoją branżą, czyli takich, które są odwiedzane przez potencjalnych klientów marki.

Krok 3: ustal warunki publikacji

Każdy wydawca portalu internetowego może mieć własne zasady publikowania treści sponsorowanych. Trzeba zatem doprecyzować, czy np. wydawca oferuje usługę kompleksową, wraz z napisaniem tekstu na podany temat – jest to najkorzystniejsze, a na pewno najwygodniejsze rozwiązanie dla marki.

Dowiedz się też, jak długo artykuł będzie widoczny na stronie głównej i kiedy zostanie przeniesiony do archiwum. Dopytaj również o dopuszczalną liczbę linków w tekście, format anchoru oraz preferencje wydawcy w zakresie jakości tekstu, jeśli zdecydujesz się napisać go samodzielnie.

Krok 4: zadbaj o merytoryczność i atrakcyjność artykułów

Dobry artykuł sponsorowany to taki, który po pierwszym przeczytaniu wcale nie kojarzy się z reklamą. Akcent należy tutaj położyć na jakość tekstu, zawrzeć w nim przydatne informacje. Marka powinna być tylko tłem dla tematu artykułu, a nie jego głównym bohaterem. Tylko wtedy tekst wzbudzi zainteresowanie i zostanie uznany za wiarygodny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry