Kampania content marketingowa jest jednym z najlepszych pomysłów na to, aby nie dać o sobie zapomnieć w kryzysowych czasach, a nawet wzmocnić pozycję marki na tle słabnącej konkurencji. Zaletą tej strategii jest fakt, iż przynosi ona długofalowe korzyści, pozwalając zbudować ekspercki wizerunek marki. Zubożali konsumenci będą coraz ostrożniej wydawać pieniądze i postawią na te brandy, które budzą w nich zaufanie. Kampanię content marketingową można z powodzeniem przeprowadzić na portalach internetowych, wykorzystując do tego dobrze znane artykuły sponsorowane. Jak ją zaplanować krok po kroku? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Kampania content marketingowa powinna zostać rozpisana na co najmniej kilka miesięcy, a najlepiej minimum rok. Decydując się na publikację artykułów sponsorowanych pamiętaj o obowiązkowej regularności. Nie może być tak, że w pierwszym miesiącu zamieścisz w sieci 4-5 artykułów, po czym nastąpi wielotygodniowa przerwa spowodowana brakiem tematów. Na samym początku opracuj listę artykułów, w których znajdą się treści o charakterze poradnikowym, przydatne dla czytelników, a jednocześnie kreujące ekspercki wizerunek marki.
Równolegle z tworzeniem listy tematów trzeba się dokładnie zastanowić nad tym, gdzie właściwie chcemy publikować artykuły sponsorowane. Wybór portali internetowych nie powinien być przypadkowy i podyktowany jedynie stosunkiem ceny do zasięgu danego medium. Skup się na wyselekcjonowaniu portali tematycznie powiązanych z Twoją branżą, czyli takich, które są odwiedzane przez potencjalnych klientów marki.
Każdy wydawca portalu internetowego może mieć własne zasady publikowania treści sponsorowanych. Trzeba zatem doprecyzować, czy np. wydawca oferuje usługę kompleksową, wraz z napisaniem tekstu na podany temat – jest to najkorzystniejsze, a na pewno najwygodniejsze rozwiązanie dla marki.
Dowiedz się też, jak długo artykuł będzie widoczny na stronie głównej i kiedy zostanie przeniesiony do archiwum. Dopytaj również o dopuszczalną liczbę linków w tekście, format anchoru oraz preferencje wydawcy w zakresie jakości tekstu, jeśli zdecydujesz się napisać go samodzielnie.
Dobry artykuł sponsorowany to taki, który po pierwszym przeczytaniu wcale nie kojarzy się z reklamą. Akcent należy tutaj położyć na jakość tekstu, zawrzeć w nim przydatne informacje. Marka powinna być tylko tłem dla tematu artykułu, a nie jego głównym bohaterem. Tylko wtedy tekst wzbudzi zainteresowanie i zostanie uznany za wiarygodny.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.