Data wpisu: 20.05.2024

Jakie formy reklamy są akceptowane przez słuchaczy podcastów?

Podcast to bardzo interesująca i przede wszystkim angażująca forma twórczości, która z roku na rok bije kolejne rekordy popularności. W Polsce podcastów regularnie słucha około 10 milionów internautów. To ogromna rzesza konsumentów, dlatego nie dziwi, że twórcy podcastów stopniowo stają się też influencerami. Marki chcą promować się przy podcastach, przy czym muszą pamiętać, że poziom akceptacji dla treści reklamowych wśród słuchaczy wciąż jest ograniczony. Podpowiadamy, jakie formy reklamy mają tutaj rację bytu.

Sponsor odcinka

To jedna z najpopularniejszych form reklamy przy podcastach. Sponsor odcinka wypłaca twórcy wynagrodzenie – gotówkowe lub w barterze – w zamian za krótką wzmiankę o jego ofercie na początku podcastu. Jest to nieinwazyjna metoda marketingu, którą słuchacze w większości akceptują, wiedząc, że sponsoring wspiera ich ulubionego twórcę.

Partner kanału

Niektóre marki preferują nawiązanie stałej współpracy z twórcą podcastu i proponują objęcie całego kanału sponsoringiem. Wówczas partner kanału ma zagwarantowaną krótką wzmiankę o jego ofercie na początku odcinka oraz jest promowany w social media twórcy podcastu.

Rekomendacja autora

Ta forma reklamy szybko zyskuje na popularności. Jest „lekkostrawna” z punktu widzenia słuchaczy, a przy tym naprawdę skuteczna. Różne badania wskazują, że nawet 8 na 10 słuchaczy podcastów korzysta z rekomendacji swoich ulubionych autorów, np. odwiedzając stronę reklamodawcy.

Reklama produktu lub usługi związanej z tematyką kanału

Bardzo dobre efekty marketingowe może przynieść marketing przy podcaście, który jest tematycznie związany z marką reklamodawcy. Na przykład: jeśli podcast traktuje o nowościach wydawniczych, to naturalnym pomysłem wydaje się być reklamowanie księgarni internetowej czy aplikacji do słuchania audiobooków.

Czego lepiej nie robić?

Nie przerywać odcinka reklamami! Tej formy reklamy słuchacze podcastów w większości nie akceptują. Pamiętajmy, że podcast jest mocno angażującą formą komunikacji, polega na opowiadaniu jakiejś historii, gwarantuje wręcz intymny kontakt twórcy ze słuchaczami, a umieszczenie reklamy – na przykład w formie spotu – w środku odcinka niszczy ten efekt, co odbije się zarówno na marce reklamodawcy, jak i twórcy podcastu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry