Data wpisu: 13.07.2016

Komentarze klientów – czy trzeba się ich bać? Jak wykorzystać je do promocji firmy w sieci?

Parafrazując piłkarskie powiedzenie: Twój produkt jest tak dobry, jak ocenia go klient. Ta stara zasada chyba nigdy nie przestanie obowiązywać, dlatego warto ją wykorzystać do rozwoju biznesu. Internet daje tutaj ogromne możliwości. Komentarze klientów, choć bywają bardzo ostre i nieuczciwe, mogą pomóc firmie w zwiększeniu rozpoznawalności i stać się skutecznym narzędziem napędzającym sprzedaż. Dlatego nie musisz się ich bać – sprawdź, jak wykorzystać je dla osiągnięcia firmowych korzyści.

Komentarze na stronie – nie tylko testymoniale

Na firmowych stronach internetowych bardzo często wykorzystuje się pozytywne, wręcz euforyczne opinie klientów w formie tzw. testymoniali, czyli wspomnień współpracy. To dobry pomysł, choć coraz mniej skuteczny – wielu użytkowników podchodzi do takich opinii z dużą rezerwą lub po prostu w nie nie wierzy.

Tutaj pojawia się potencjał dla wykorzystania komentarzy dodawanych na bieżąco przez użytkowników strony. Jak je zdobyć? W najprostszy możliwy sposób: zacząć prowadzić blog firmowy i uruchomić opcję komentowania wpisów.

Takie komentarze powinny być oczywiście moderowane, ale bez przesady – nie należy usuwać wszystkich negatywnych głosów, jedynie te obraźliwe czy wulgarne. System komentarzy jest świetną okazją do pokazania aktywności firmy w kontaktach z klientami.

Komentarze na innych stronach – pora rozpocząć dyskusję

Każda firma może spodziewać się tego, że pewnego pięknego dnia któryś z jej klientów postanowi podzielić się swoją opinią z innymi. Naturalnym polem do umieszczania takich komentarzy są różne fora internetowe czy wyszukiwarka Google. Nic nie można z tym zrobić, bo firma nie ma wpływu na treść komentarzy i nie może ich np. zablokować. Co w takim zrobić z nieprzychylnymi opiniami? Nie wolno chować głowy w piasek – trzeba wziąć udział w dyskusji.

Firma ma obowiązek odpowiadać na komentarze, szczególnie te mogące negatywnie wpłynąć na jej wizerunek. W takiej sytuacji konieczne jest zwrócenie się do autora komentarza z prośbą o wyjaśnienie problemu z odpowiednim działem firmy lub od razu zaproponowanie jakiegoś rozwiązania. To także okazja do przedstawienia stanowiska firmy. Efektem zwykle jest wywiązanie się dyskusji, w której co i rusz będzie przewijać się nazwa firmy/produktu – jest to korzystne, bo wpływa na rozpoznawalność marki zgodnie z zasadą, że nie ważne co mówią, byle mówili.

Ważne

Oczywiście celem firmy powinno być dostarczanie takich produktów i usług, aby klienci mogli dzielić się wyłącznie pozytywnymi komentarzami.

Dlaczego nie trzeba bać się komentarzy?

Komentarze klientów zawsze są dowodem na to, że firma funkcjonuje i potwierdzają, że osiągnęła jakiś poziom rozpoznawalności. Wielu klientów zanim zaufa marce szuka informacji na jej temat w sieci – trafiając na komentarze mają pewność, że dana firma nie jest tylko wytworem czyjejś wyobraźni.

Komentarze klientów są także nieocenionym źródłem informacji dla samej firmy. Mogą być podstawą do wdrożenia zmian w produkcji, wprowadzenia nowych produktów lub potwierdzeniem, że obecna strategia marketingowa jest skuteczna i warto ją kontynuować.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry