Data wpisu: 22.05.2025

Landing page – co musi mieć, a czego unikać?

W jednym z artykułów na blogu wyjaśniliśmy, czym jest landing page. Przypomnijmy, że jest to strona docelowa, najczęściej typu one-page, która służy realizacji konkretnego celu biznesowego: sprzedaży produktu lub usługi, promocji wydarzenia czy pozyskiwaniu leadów. Choć landing page rzadko są bardzo rozbudowanymi witrynami, to przy ich projektowaniu obowiązują jasne kryteria, jakimi należy się kierować? Sprawdź, co musi zawierać dobry landing page, a co jest na niej niemile widziane.

Kluczowe elementy skutecznej strony typu landing page

Elementarz projektowania stron typu landing page jest stosunkowo prosty. Musimy pamiętać, aby umieścić na takiej witrynie kilka elementów decydujących o skuteczności przekazu, wpływających na realizację celu posiadania strony www.

Tymi elementami są:

  • Przyciągający uwagę nagłówek (dobry copywriting to podstawa!);
     
  • Krótki opis korzyści (nie tylko cech produktu – strona docelowa ma sprzedawać, a nie być instrukcją obsługi);
     
  • Jasne, krótkie i sugestywne wezwanie do działania (czyli CTA – najlepiej trzymać się jednego komunikatu na całej stronie);
     
  • Atrakcyjne grafiki, wideo lub zrzuty ekranu, które urozmaicają treść pisaną;
     
  • Formularz kontaktowy/zakupowy, aby domknąć konwersję;
     
  • Dowody społeczne (czyli social proof, opinie, liczby, recenzje klientów).
     

Czego unikać na landing page?

Podobnie jest z elementami niepożądanymi na tego typu stronie – należy się ich wystrzegać, ponieważ mogą osłabiać skuteczność komunikatu i tym samym pogorszyć konwersję.

Na landing page zawsze unikamy:

  • Zbyt długiej, mocno rozbudowanej i skomplikowanej gramatycznie treści (zdania wielokrotnie złożone, nadmierna poetyka wypowiedzi – komunikacja ma być atrakcyjna językowo, ale prosta);
     
  • Wielu różnorodnych komunikatów CTA – najlepiej trzymać się jednego, niż żonglować np. raz „Kup teraz”, a za chwilę „Zapisz się” czy „Zapytaj o produkt”;
     
  • Długich formularzy – im krótszy formularz, tym lepiej i tym większa szansa, że użytkownik go wypełni;
     
  • Wielu elementów wizualnych, które może i na pierwszy rzut oka uatrakcyjniają stronę, ale de facto przeszkadzają w zapoznaniu się z treścią i rozpraszają użytkownika (np. film startowy czy muzyka w tle).
     

Projektując landing page trzeba również zadbać o responsywność strony, która po prostu musi poprawnie wyświetlać się i skalować na małym ekranie – pamiętajmy, że już ponad połowa ruchu w Internecie pochodzi ze smartfonów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry