Data wpisu: 06.10.2023

Landing page, czyli klasyczny przykład taniej strony internetowej. Do czego może Ci się przydać?

Landing page, czyli w wolnym tłumaczeniu „strona docelowa”, to termin, z którym na pewno zetknął się niejeden przedsiębiorca planujący ekspansję w sieci. Takie strony jeszcze kilka-kilkanaście lat temu wykorzystywano głównie do sprzedaży konkretnych produktów czy usług. Dziś zakres ich zastosowania jest znacznie szerszy.

Warto się zainteresować tym narzędziem nie tylko z uwagi na to, że mówimy tutaj o relatywnie taniej stronie internetowej. Sprawdź przykłady wykorzystania strony docelowej w kampanii marketingowej przedsiębiorstwa.

Newsletter

Landing page można traktować, jako stronę przeznaczoną typowo do promowania treści tworzonych i kolportowanych przez markę, na przykład za pośrednictwem newslettera. Odsyłając odbiorców na stronę docelową, zwiększamy prawdopodobieństwo, że rzeczywiście zapoznają się z inspirującymi treściami, co ułatwi im zapamiętanie marki przedsiębiorstwa.

Sprzedaż produktów

Nie zapominajmy o klasycznej funkcji landing page, czyli sprzedaży produktów i usług. Strona docelowa umożliwia kierowanie na nią potencjalnych klientów, którzy np. zainteresują się reklamą w social media czy natrafią na artykuł sponsorowany.

Promocja wydarzenia

Landing page doskonale sprawdza się, jako strona wydarzenia, służąca nie tylko do jego promocji, ale też rejestracji uczestników. Jeśli planujesz np. konferencję, galę biznesową czy inny event bezpośrednio związany z Twoją działalnością, to koniecznie rozważ zamówienie landing page stricte na tę okoliczność.

Sprzedaż usług szkoleniowych

Jeśli w ramach prowadzonej działalności oferujesz również – lub przede wszystkim – szkolenia, na przykład zawodowe czy uzupełniające kwalifikacje w danej dziedzinie, to landing page jest świetnym narzędziem do ich sprzedaży w Internecie.

Dystrybucja istotnych materiałów promujących markę

Przykładem mogą być tutaj katalogi w formie cyfrowej, foldery, e-booki, cykle poradników czy filmy instruktażowe. Można je udostępniać odbiorcom, czyli potencjalnym klientom marki, za pośrednictwem landing page, zbierając przy tym dane kontaktowe i budując własną bazę np. do mailingu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry