Data wpisu: 02.05.2022

Dlaczego warto umieścić opinie klientów na firmowej stronie internetowej?

Mody przychodzą i odchodzą, ale w świecie webdesignu jedno pozostaje niezmienne: wciąż mile widzianym elementem na stronie internetowej firmy są opinie jej dotychczasowych klientów. W branży kreatywnej nazywamy je testymonialami. Umieszczenie takich opinii na stronie pod kilkoma względami jest świetnym pomysłem, dlatego warto się na to zdecydować nawet wtedy, gdy masz zaledwie kilka opinii lub… nie masz ich wcale (w takiej sytuacji postaraj się je pozyskać z dowolnego, nawet nieoficjalnego źródła). Kilka uzasadniających to argumentów znajdziesz w naszym poradniku.

Wzrost zaufania do marki

Najważniejszą korzyścią bezpośrednio wynikającą z umieszczenia opinii klientów na firmowej stronie internetowej jest uwiarygodnienie własnej oferty. Jeśli masz firmę, o której szeroka grupa klientów do tej pory nie słyszała, to zmierzysz się z bardzo poważnym problemem, jakim jest nieufność do Twojej marki. To zupełnie naturalne – sam nie zaufałbyś przypadkowej osobie spotkanej na ulicy, która chce Ci coś sprzedać.

Opinie innych, nawet kompletnie obcych ludzi, są bardzo ważną, wręcz kluczową determinantą decyzji zakupowych dla ponad 70 procent konsumentów. Umieszczając testymoniale na stronie www możesz więc znacząco zwiększyć szansę na to, że osoby odwiedzające witrynę nabiorą zaufania do Twojej firmy i jej oferty.

Zwrócenie uwagi na kluczowe usługi i produkty

Opinie dotychczasowych klientów publikowane na stronie internetowej firmy absolutnie nie powinny być wybierane w sposób przypadkowy. Najlepsze, najwartościowsze są te, które odnoszą się wprost do kluczowych składników oferty.

Jeśli np. masz firmę produkującą okna, to podziel się z nowymi klientami opiniami zachwalającymi jakość okien, a niekoniecznie drobnych, mniej istotnych dla przeciętnego konsumenta akcesoriów. Lepszy efekt daje opinia, w której klient zachwala piękny design okien i efekt „ciepłej szyby” niż te, nawet bardzo merytoryczne, które skupiają się na trwałości okuć (nie wywołują one takich emocji, trącą wiedzą techniczną, czego większość konsumentów „nie kupuje”).

Podniesienie prestiżu przedsiębiorstwa

Opinie dotychczasowych klientów mogą pełnić funkcję skutecznego narzędzia wizerunkowego, o ile oczywiście stoją za nimi osoby reprezentujące powszechnie znane marki. Zastanów się, czy wśród Twoich klientów, choćby pośrednio, nie znajdują się czołowe brandy, których nazwy robią wrażenie.

Pozytywna opinia wystawiona przez przedstawiciela jakiejś dużej, cenionej marki, jest warta więcej niż kilkanaście opinii anonimowych osób. – zwłaszcza w sytuacji, gdy kierujesz ofertę do sektora biznesowego (sprzedaż B2B). To jednak wcale nie oznacza, że te drugie są bezwartościowe – mogą one przekonać do zakupu „zwykłego Kowalskiego”, dla którego najważniejsze są opinie końcowych użytkowników. 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry