Data wpisu: 11.12.2024

CTA – co musisz o tym wiedzieć?

CTA (Call to Action, wezwanie do działania) to nieodłączne elementy praktycznie każdej  - nawet taniej strony internetowej, która ma charakter sprzedażowy lub szerzej marketingowy. Przyciski CTA mają zachęcać użytkownika do podjęcia konkretnego działania na stronie, na przykład dokonania zakupu czy wysłania zapytania ofertowego. CTA stanowią zatem kluczowe elementy wpływające na konwersję, o czym więcej przeczytasz w naszym poradniku.

CTA to nie tylko przyciski

Choć termin CTA jest kojarzony głównie z przyciskami (buttonami) na stronie www, to warto wiedzieć, że wezwanie do działania można „podpiąć” pod szereg innych elementów widocznych dla użytkownika, jak linki wewnętrzne, bannery, klikalne grafiki czy slider. Dobór tych elementów zależy od projektu konkretnej witryny oraz wizerunku marki i przedmiotu jej działalności, a także od rodzaju strony – czy jest to np. strona informacyjna, landing page czy może sklep internetowy.

Przykłady CTA

CTA stosuje się w każdej branży, a oto kilka przykładów wykorzystania tych elementów na stronach internetowych:

  • Sklepy www - „Dodaj do koszyka”, „Kup teraz”, „Sprawdź ofertę”.
  • Strony wizerunkowe firm - „Skontaktuj się z nami”, „Umów się na konsultację”, „Dowiedz się więcej”.
  • Social media - „Obserwuj nas”, „Udostępnij post”, „Dołącz do społeczności”.
  • Newsletter/mail - „Zapisz się na newsletter”, „Pobierz e-book”, „Sprawdź ofertę”.

Jak widać CTA można stosować nie tylko na stronach internetowych, ale też w komunikacji mailowej.

Funkcje CTA

Call to Action to szalenie ważny element strategii marketingowej, który zawsze należy uwzględnić w projekcie strony www. Pełni on kilka zasadniczych funkcji, jak:

Skuteczne CTA powinno być krótkie, jednoznaczne, łatwo widoczne, a także akcentować wagę kliknięcia w element – np. podkreślając ograniczoność oferty czy jej ekskluzywność (przykładowo - konsultacja z ekspertem).

CTA powinno być także dopasowane do kontekstu, oferty marki oraz jej strategii komunikacyjnej, przede wszystkim na poziomie językowym.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry