Data wpisu: 20.08.2021

Jak zwiększyć wartość informacyjną firmowej strony internetowej?

Dziwna moda zapanowała w web designie. Coraz więcej współczesnych stron internetowych pieści nasze zmysły, ale nie niesie ze sobą żadnej sensownej treści. Są oszczędne w warstwie tekstowej, natomiast intruzywne, gdy chodzi o aspekt wizualny. To nie może się udać. Firmowa strona internetowa w pierwszej kolejności ma przekazywać jej użytkownikom podstawowe informacje o ofercie i samym przedsiębiorstwie. Gdy tego brakuje, to witryna nie spełnia swojej funkcji. Na szczęście można to jeszcze naprawić. Sprawdź, jak zwiększyć wartość informacyjną firmowej strony internetowej.

Rozbuduj teksty

Jeśli w tej chwili teksty są jedynie mało znaczącym dodatkiem do layoutu witryny internetowej, to trzeba to koniecznie zmienić. Właśnie z tekstów Twoi potencjalni klienci mają się dowiedzieć, co im oferujesz, w jakiej cenie i dlaczego w ogóle warto z Tobą rozmawiać. Krótkie, hasłowe treści sprawdzają się na stronie głównej, natomiast należy je rozbudować w poszczególnych zakładkach, zwłaszcza jeśli chodzi o opisy produktów i usług.

Pamiętaj!

Rozbudowane, wartościowe teksty stanowią kluczowy czynnik rankingowy strony internetowej, dlatego mają wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce.

Pogrupuj ofertę

Jeśli masz do zaoferowania wiele produktów lub usług, to nie wrzucaj ich wszystkich „do jednego worka” deklarując, że Twoja oferta jest szeroka i dla każdego – to przecież nieprawda. Spróbuj natomiast pogrupować poszczególne elementy oferty, tworząc dla nich osobne podstrony. Dzięki temu witryna nie tylko będzie przejrzysta, ale też zyska znacznie większą wartość informacyjną.

Dodaj cennik

Nie rozumiemy, dlaczego wiele firm stara się ukrywać swoje ceny przed klientami, zmuszając ich do bezpośredniego kontaktu. Powoduje to nie tylko utratę części potencjalnych klientów, ale też skazuje pracowników firmy na więcej pracy związanej z odpowiadaniem na wciąż te same pytania.

Dlatego jeśli obecnie na Twojej firmowej stronie www nie ma cennika, to koniecznie go na niej umieść – nie musi być super precyzyjny i rozbudowany. Ważne, aby osoba zaglądająca na stronę mogła od razu się zorientować, czy w ogóle stać ją na usługi Twojej firmy.

Rozszerz zakładkę kontaktową

To kluczowa zakładka, ponieważ jeśli zainteresujesz klienta swoją ofertą, to z pewnością będzie chciał nawiązać kontakt z firmą. Ważne, aby miał możliwość zrobić to na własnych warunkach, czyli tak, jak mu wygodnie. Zadbaj o dodanie w zakładce kontaktowej kilku numerów telefonów (do osób odpowiadających za różne kwestie w firmie), kilku adresów e-mail, w tym ogólnego oraz szybkiego formularza. Dodatkowo warto umieścić w tej zakładce pełną nazwę przedsiębiorstwa, dane adresowe, numer konta bankowego do opłacania faktur czy pełne dane rejestracyjne.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry