Data wpisu: 03.11.2017

Minusy posiadania firmowej strony internetowej

I tu Cię zaskoczyliśmy, prawda? Jak agencja, która żyje z projektowania stron internetowych dla firm, może stworzyć wpis z wymienionymi minusami posiadania witryny? A jednak! Lubimy nieoczywiste sytuacje, a także zależy nam, by klienci mieli pełną wiedzę na temat tego, za co tak naprawdę płacą. Owszem, jest kilka minusów posiadania firmowej strony internetowej. Pytanie brzmi: czy mają one dla Ciebie duże znaczenie? Przekonaj się.

Przypływ klientów

Jest to nieuniknione, oczywiście jeśli mówimy tutaj o stronie profesjonalnej, dobrze zoptymalizowanej, wypełnionej świetną treścią i jeszcze wspartej działaniami SEO. Jeśli nie masz zasobów umożliwiających Ci obsłużenie większej liczby klientów, to nowa strona może być dla Ciebie sporym problemem. Nagle staniesz bowiem przed dylematem: odmawiać czy inwestować w rozwój przedsiębiorstwa?

Ten minus dla poważnych biznesmenów jest oczywiście całkowicie wydumany, bo przecież celem każdej firmy jest zdobywanie coraz większej liczby zleceń. Musieliśmy jednak o tym wspomnieć, ponieważ jest to najbardziej znamienny efekt posiadania świetnej strony www.

Konieczność aktualizowania treści

Tak, konieczność. Jeśli nie dbasz o aktualizowanie treści na stronie, to zapomnij o tym, co napisaliśmy powyżej. Klientów nie będzie przybywać, a wręcz przeciwnie. Zastanów się więc, czy masz czas i zasoby, by na bieżąco uzupełniać i odświeżać teksty, np. poprzez prowadzenie bloga firmowego. Jeśli nie, to oczywiście zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów od tworzenia treści.

Konieczność regularnego przeprojektowywania strony

Strona internetowa nigdy nie jest produktem w 100% skończonym. Internet zmienia się z dnia na dzień, to najbardziej dynamiczna przestrzeń w historii świata, a więc coś, jest fajne dziś, za tydzień może być już czymś wtórnym, a za rok starym wrakiem.

Dlatego miej świadomość, że co jakiś czas trzeba będzie zainwestować w odświeżenie layoutu strony, poprawienie jej funkcjonalności czy dodanie kilku elementów, których najwyraźniej oczekują Twoi klienci.

Koszty stałe

Nie są wysokie, ale należy o nich wspomnieć w kontekście minusów posiadania strony. Aby witryna mogła cały czas pracować na rzecz rozpoznawalności Twojej marki, musi być obecna w Internecie. A to wymaga opłacania domeny i miejsca na serwerze. Te koszty wynoszą kilkaset złotych rocznie.

Ponadto kosztem może być (i warto się na to zdecydować) administrowanie witryną, czyli np. dbanie o jej sprawność techniczną, usuwanie zagrożeń czy walka z efektami działań hakerów. Najczęściej zleca się to wykonawcy strony, który w ramach abonamentu gwarantuje czuwanie nad witryną, w tym aktualizowanie zabezpieczeń.

Jak widzisz nie są to jakieś poważne minusy i trudno się spodziewać, aby miały one krytyczne znaczenie dla firmy, której zależy na rozwoju i rozpoznawalności. Parafrazując klasyka: liczy się to, by plusy przysłoniły minusy. W przypadku strony internetowej bez wątpienia mamy do czynienia z realizacją tej idei.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry