Data wpisu: 23.06.2016

Logo, wizytówki, layout strony i koniec? W żadnym razie. Sprawdź, dlaczego Twoja firma wciąż będzie potrzebować grafika

Większość firm zdaje sobie sprawę, że potrzebuje pomocy profesjonalnego studia graficznego. Ograniczają się jednak do skorzystania z jego usług tylko na początku rozwoju biznesu. Zlecają więc wykonanie logotypów, projektów wizytówek i papieru firmowego, oczywiście layoutu strony www, ewentualnie prostych reklam banerowych. Tymczasem w dobie tak rozbudowanych działań marketingowych, skupionych głównie w Internecie, pomoc dobrego grafika będzie potrzebna jeszcze wielokrotnie. Przykłady? Oto one.

Grafika wizerunkowa

Są to wszelkie materiały graficzne, które firmy wykorzystują do budowania i wzmacniania swojego wizerunku w grupie docelowej. Najczęściej stosuje się je w przestrzeni Internetu, a szczególnie na:

  • Blogu firmowym
  • Stronie www
  • W social media
  • Na portalach tematycznych
  • W newsletterze
  • Na stronach branżowych

Grafika wizerunkowa ma bardzo szerokie zastosowanie reklamowe, dlatego do tej grupy zaliczamy także materiały drukowane, jak ulotki, foldery, plakaty czy banery wielkoformatowe. Wspólną cechą wszystkich tych nośników jest konieczność ich profesjonalnego przygotowania, a to zapewni tylko dobry grafik czy szerzej studio graficzne, z którym współpracuje firma.

Materiały okazjonalne

Mogą to być chociażby katalogi, które należą do najbardziej rozbudowanych nośników reklamowych, ale jednocześnie bardzo podnoszących prestiż firmy. Profesjonalny katalog potrafi zdziałać cuda i znacznie zwiększyć zasięg promocyjny marki. Katalog to oczywiście przede wszystkim zdjęcia, ale także ich odpowiednia obróbka, prawidłowy układ i wzbogacenie treścią. Dlatego potrzebna będzie Ci jeszcze pomoc copywritera.

Materiałami okazjonalnymi mogą być także grafiki edukacyjne, wśród których na szczególną uwagę zasługują infografiki. Są świetnie postrzegane przez użytkowników sieci, chętnie przekazywane dalej za pośrednictwem mediów społecznościowych i otwierają drzwi do niejednej skrzynki mailowej.

Redesign graficzny

Nawet rewelacyjne projekty graficzne szybko się starzeją i powinny być regularnie odświeżane. Służy temu redesign. Co 2-3 lata warto bliżej przyjrzeć się wyglądowi strony www i wprowadzić zmiany tak, aby witryna nie odstawała od współczesnych standardów. To może być dobry moment na dodanie kilku elementów, być może zdjęć powiększonej załogi.

Pamiętaj

Redesign po latach powinien także objąć odświeżenie logotypu i innych elementów identyfikacji wizualnej.

Optymalnym rozwiązaniem dla każdej firmy jest zatem nawiązanie stałej współpracy z profesjonalnym studiem graficznym, do którego jakości i terminowości można mieć zaufanie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry