Data wpisu: 09.11.2021

Przyciski CTA na stronie internetowej. Po co się je stosuje?

CTA, czyli call to action, to zgodnie z nazwą przyciski mające zachęcić użytkownika strony internetowej do podjęcia jakiegoś działania. Najczęściej celem jest przekierowanie jego uwagi na aspekt sprzedażowy i wywarcie na nim presji zakupowej. Jeszcze kilka lat temu przyciski CTA stosowano niemal wyłącznie na stronach typu landing page. Dziś są one standardem również na witrynach wizerunkowych. Po co się je stosuje? Dowiesz się tego z naszego poradnika.

Porządkują układ treści

Przyciski CTA mogą stanowić alternatywę lub uzupełnienie dla klasycznych nagłówków. Są dużo lepiej widoczne, atrakcyjniejsze wizualnie i świetnie sprawdzają się w rozbudowanych tekstach, na przykład ofertowych. Dzięki temu tekst nie wydaje się tak nieprzystępny, długi i męczący w czytaniu, co zwiększa szansę na to, że użytkownik się z nim zapozna.

Ożywiają layout witryny

Przyciski call to action śmiało można traktować, jako elementy wzbogacające grafikę strony internetowej. Ważne jest przy tym to, aby perfekcyjnie pasowały one zarówno do layoutu witryny, jak i całej identyfikacji wizualnej marki. Przycisk może np. nawiązywać wyglądem do sygnetu znajdującego się w logo marki.

Pełnią ważną funkcję w zakresie UX

Przyciski CTA mogą mieć pozytywny wpływ na odbiór strony, a tym samym na doświadczenia użytkownika, ponieważ same w sobie prezentują się atrakcyjnie, a przy tym zwracają uwagę na kluczowe elementy witryny. Użytkownikowi łatwiej jest się dzięki temu odnaleźć na stronie.

Pamiętajmy przy tym, że przyciski CTA wcale nie muszą zawierać przekazu sprzedażowego – ich treść może np. zachęcać do przejścia na konkretną podstronę czy do wypełnienia formularza kontaktowego.

Ułatwiają nawigację

Nie możemy zapomnieć o tym, że prawidłowo zastosowane przyciski CTA same w sobie stanowią element nawigacyjny. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w sytuacji, gdy strona internetowa jest mocno rozbudowana pod względem treści oraz obszerności oferty (dużo podstron, a tym samym linkowania wewnętrznego). Mogłoby to odstraszyć użytkownika, który przecież nie ma dużo czasu na zapoznanie się ze wszystkimi zakładkami – przynajmniej na tym etapie, kiedy dopiero po raz pierwszy zetknął się z daną firmą.

W tym kontekście warto wykorzystać przyciski CTA do zwrócenia uwagi użytkownika na najważniejsze elementy strony, np. cennik, ofertę, formularz kontaktowy czy dział FAQ. Dzięki temu osoba odwiedzająca witrynę błyskawicznie odnajdzie to, po co na nią zajrzała - z korzyścią dla wizerunku marki przedsiębiorstwa.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry