Siląc się na ideologizowanie musielibyśmy napisać, że optymalne jest posiadanie przez przedsiębiorcę zarówno firmowej strony www, jak i skutecznego landing page'a (strony docelowej produktu lub usługi). Wiadomo jednak, że nie każdą firmę stać na taki luksus, dlatego wielu naszych klientów, szczególnie zainteresowanych nowoczesnymi formami promocji w sieci, zadaje nam to klasyczne pytanie: czy zamiast strony internetowej nie lepiej byłoby uruchomić landing page? Odpowiedź nigdy nie jest prosta, bo musimy wziąć pod uwagę różne czynniki. Postaramy się je opisać w tym artykule.
Zawartością, obszernością i celem, dla którego powstaje. Landing page z założenia ma służyć promocji wybranego produktu lub usługi – trafią tu klienci już zdecydowani na zakup (lub poważnie go rozważający), ale jeszcze potrzebujący przekonania, że warto skorzystać z tej konkretnej oferty.
Strona www ma inne zadanie. Służy przede wszystkim kreowaniu wizerunku firmy. Dlatego zwykle jest witryną mniej nastawioną na sprzedaż, a bardziej na zachęcenie do nawiązania kontaktu z przedsiębiorcą. Wchodzący na stronę oczekują, że dowiedzą się czegoś o dokonaniach firmy, jej ofercie, zespole pracujących tu ludzi. Szukają wykonawcy i dostawcy, a nie konkretnego produktu.
Rozumiejąc te różnice firmie będzie łatwiej podjąć decyzję o tym, czy zlecić produkcję klasycznej strony firmowej czy też landing page'a.
Faktem jest, że niektórzy przedsiębiorcy na etapie rozwoju bardziej potrzebują wsparcia sprzedażowego niż wizerunkowego. Wówczas agencja reklamowa powinna podpowiedzieć im celowość zainwestowania w dobry landing page.
Kiedy warto się na to zdecydować, nawet kosztem klasycznej strony www?
Najlepszą podpowiedzią dla przedsiębiorcy, który nie wie, na jaki typ witryny powinien się zdecydować, jest wynik badania profilu i oczekiwań jego grupy docelowej. Jeśli okazuje się, że klienci są doskonale rozpoznani i w 100% nastawieni wyłącznie na kupno pod wpływem reklamy, to oczywiście landing page produktu lub usługi będzie najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli natomiast firma wchodzi na rynek i nie ma jeszcze sprecyzowanej grupy docelowej oraz odpowiedniej pozycji, wówczas niezastąpiona będzie klasyczna strona www. Nie jest bowiem tak, że ta witryna nie nadaje się do sprzedawania. Owszem, można ją wykorzystać w ten sposób, jednak robi się to subtelniej – sprzedaż musi być efektem prawidłowej prezentacji wizerunku firmy, skupienia użytkowników na atrybutach jej oferty, a nie na samym produkcie.
Na koniec ważna kwestia. Landing page nigdy nie powinien zastępować strony www. Można zdecydować się na jego produkcję w pierwszej kolejności, jednak celem zawsze musi być także posiadanie witryny wizerunkowej, gdzie klienci znajdą informacje o firmie. Akcja sprzedażowa może się udać lub nie, ale konsekwentnie budowana rozpoznawalność firmy prędzej czy później przyniesie efekty.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.