UX, czyli user experience, to kluczowa kwestia przy projektowaniu współczesnych stron internetowych. W dużym skrócie: chodzi o zbudowanie takiego serwisu, po którym użytkownik może się swobodnie poruszać i szybko znaleźć na nim potrzebne mu informacje. UX wielu stron firmowych wyraźnie kuleje, przez co przedsiębiorstwa nieświadomie tracą wielu potencjalnych klientów. Ten problem może dotyczyć także Twojej strony. Sprawdź, jakie sygnały niezawodnie o tym świadczą.
Responsywna strona www poprawnie wyświetla się na każdym ekranie – zarówno komputera, jak i urządzenia mobilnego. Jeśli w przypadku Twojej witryny jest inaczej, to masz spory problem. Badania pokazują, że ponad połowa transakcji zawieranych w Internecie odbywa się dziś za pośrednictwem smartfonu. Klienci coraz chętniej wysyłają też zapytania podczas zapoznawania się z ofertą firmy właśnie na urządzeniu mobilnym.
Nieresponsywna strona www to bardzo poważne wykroczenie przeciwko UX i główny powód, dla którego witryna zamiast wspierać Twój biznes, stanowi dla niego kulę u nogi.
Wielu przedsiębiorców nie zagląda na swoją firmową stronę www i nie wie, w jakim jest ona stanie. Nie chodzi już tylko o nieaktualną treść czy niekompletną prezentację oferty, ale też o brak możliwości ocenienia, czy strona w dalszym ciągu spełnia swoją podstawową funkcję – informacyjną.
Przeprowadź więc prosty test, wejdź na stronę i spróbuj na niej szybko znaleźć np. formularz kontaktowy, dane adresowe firmy czy opis kluczowego składnika oferty. Masz z tym problem? Pomyśl zatem, jak czują się potencjalni klienci. Różnica polega na tym, że oni po prostu już do Ciebie nie wrócą.
Strona internetowa zaprojektowana zgodnie z zasadami UX powinna być najważniejszym kanałem komunikacji z klientami. Jeśli jest inaczej i w ogóle nie dostajesz zapytań przez stronę, to może się oczywiście okazać, że jest ona niewidoczna w Google. W grę wchodzi jednak także brak formularza kontaktowego lub takie jego umiejscowienie, że przeciętny użytkownik nie jest w stanie go szybko odszukać i wygodnie wypełnić (zwłaszcza na urządzeniu mobilnym).
Świadczy to o tym, że strona nie przekazuje użytkownikom ważnych dla nich informacji – nie są w stanie ich znaleźć, ponieważ układ witryny jest chaotyczny, a treść nie zachęca do jej przeczytania. To wyraźny sygnał świadczący o dużym problemie z UX.
Pamiętaj również, że usunięcie błędów w UX na istniejącej stronie internetowej nie zawsze jest możliwe lub może być nieopłacalne. Jeśli witryna powstała wiele lat temu i kompletnie nie przystaje do współczesnych standardów oraz wizerunku przedsiębiorstwa, to czas zainwestować w nową stronę.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.