Data wpisu: 12.04.2022

Czas poprawić UX Twojej firmowej strony internetowej? Te sygnały jednoznacznie na to wskazują

UX, czyli user experience, to kluczowa kwestia przy projektowaniu współczesnych stron internetowych. W dużym skrócie: chodzi o zbudowanie takiego serwisu, po którym użytkownik może się swobodnie poruszać i szybko znaleźć na nim potrzebne mu informacje. UX wielu stron firmowych wyraźnie kuleje, przez co przedsiębiorstwa nieświadomie tracą wielu potencjalnych klientów. Ten problem może dotyczyć także Twojej strony. Sprawdź, jakie sygnały niezawodnie o tym świadczą.

Strona nie jest responsywna

Responsywna strona www poprawnie wyświetla się na każdym ekranie – zarówno komputera, jak i urządzenia mobilnego. Jeśli w przypadku Twojej witryny jest inaczej, to masz spory problem. Badania pokazują, że ponad połowa transakcji zawieranych w Internecie odbywa się dziś za pośrednictwem smartfonu. Klienci coraz chętniej wysyłają też zapytania podczas zapoznawania się z ofertą firmy właśnie na urządzeniu mobilnym.

Nieresponsywna strona www to bardzo poważne wykroczenie przeciwko UX i główny powód, dla którego witryna zamiast wspierać Twój biznes, stanowi dla niego kulę u nogi.

Sam masz dziś problem ze znalezieniem niektórych rzeczy na stronie

Wielu przedsiębiorców nie zagląda na swoją firmową stronę www i nie wie, w jakim jest ona stanie. Nie chodzi już tylko o nieaktualną treść czy niekompletną prezentację oferty, ale też o brak możliwości ocenienia, czy strona w dalszym ciągu spełnia swoją podstawową funkcję – informacyjną.

Przeprowadź więc prosty test, wejdź na stronę i spróbuj na niej szybko znaleźć np. formularz kontaktowy, dane adresowe firmy czy opis kluczowego składnika oferty. Masz z tym problem? Pomyśl zatem, jak czują się potencjalni klienci. Różnica polega na tym, że oni po prostu już do Ciebie nie wrócą.

Klienci wolą dzwonić, niż korzystać z formularza na stronie

Strona internetowa zaprojektowana zgodnie z zasadami UX powinna być najważniejszym kanałem komunikacji z klientami. Jeśli jest inaczej i w ogóle nie dostajesz zapytań przez stronę, to może się oczywiście okazać, że jest ona niewidoczna w Google. W grę wchodzi jednak także brak formularza kontaktowego lub takie jego umiejscowienie, że przeciętny użytkownik nie jest w stanie go szybko odszukać i wygodnie wypełnić (zwłaszcza na urządzeniu mobilnym).

Klienci wciąż pytają o rzeczy, które są wyjaśnione na stronie

Świadczy to o tym, że strona nie przekazuje użytkownikom ważnych dla nich informacji – nie są w stanie ich znaleźć, ponieważ układ witryny jest chaotyczny, a treść nie zachęca do jej przeczytania. To wyraźny sygnał świadczący o dużym problemie z UX.

Pamiętaj również, że usunięcie błędów w UX na istniejącej stronie internetowej nie zawsze jest możliwe lub może być nieopłacalne. Jeśli witryna powstała wiele lat temu i kompletnie nie przystaje do współczesnych standardów oraz wizerunku przedsiębiorstwa, to czas zainwestować w nową stronę.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry