Branża modowa jest bardzo dochodowa, nic więc dziwnego, że nie brakuje chętnych do zainwestowania w ten biznes. Wydaje się, że najprostszym rozwiązaniem jest uruchomienie sklepu odzieżowego online. Zanim jednak hurraoptymistycznie założysz, że to będzie Twoja żyła złota, uświadom sobie, jak trudna jest to działalność. W końcu w sieci nie da się niczego przymierzyć, konkurencja jest ogromna, a kupujący miewają naprawdę wysokie wymagania. Istnieją natomiast sprawdzone sposoby, by zachęcić klientów do kupowania w sklepie odzieżowym online, a nie tylko przeglądania jego asortymentu. Skorzystaj z doświadczeń liderów rynku.
Bez tego ani rusz. Wciąż wiele sklepów z odzieżą bagatelizuje znaczenie opisów produktów, ponieważ panuje powszechne przekonanie, że najważniejsze są zdjęcia. To nieprawda. Po pierwsze: rozbudowany, unikalny opis pomoże w pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki (bardzo wartościowego). Po drugie: to właśnie opis ostatecznie przekonuje klienta do dokonania zakupu.
Dobry opis produktu w sklepie odzieżowym powinien zawierać takie elementy, jak:
Bardzo ważne jest, aby opis miał wartość poradnikową, czyli rozwiewał różne wątpliwości kupujących. Zamiast więc pisać sucho, że produkt jest wykonany np. z bawełny, lepiej jest podkreślić, że jest naturalny, miły dla skóry i przewiewny.
Rada
Opisy produktów muszą być dość rozbudowane – obecnie celujemy w minimum 1000 znaków ze spacjami, a najlepiej 1500-2000 znaków ze spacjami.
Świetny opis produktu uzupełniony galerią profesjonalnych zdjęć – ten tandem gwarantuje wysoką sprzedaż w sklepie odzieżowym online. Każdy klient chce się przekonać, jak dany ciuch wygląda „na żywo”. Dlatego niezbędne jest zainwestowanie w sesję fotograficzną z modelkami i modelami. Na tym naprawdę nie ma sensu oszczędzać.
Rada
Staraj się również nie używać zdjęć dostarczonych przez producenta, a absolutnie zakazane jest podkradanie fotografii konkurencji.
To dobrze znany, ale wciąż niesamowicie skuteczny trik. Badania pokazują, że klienci o wiele chętniej kupują produkty, które są dostępne w ograniczonej liczbie. Możesz więc przy opisie umieścić informację o niskich stanach magazynowych. Niezłym pomysłem będzie również ograniczenie czasowe promocji – jeśli klient dowie się, że zapłaci znacznie mniej tylko do końca dnia, to o wiele szybciej podejmie decyzję zakupową.
Pozytywne i neutralne opinie klientów umieszczone pod opisem produktu zawsze uwiarygadniają ofertę, a tym samym zachęcają klientów do kupowania. Działa tutaj prosty mechanizm myślowy: skoro aż tyle osób kupiło i jest zadowolonych, to niczym nie ryzykuję.
Jeśli Twój sklep jest na rynku od niedawna i nie masz jeszcze opinii, którymi możesz się pochwalić, zamieść pod opisem fragmenty oficjalnych recenzji danego produktu znalezione w sieci. Możesz również ogłosić na Facebooku, że każdy klient, który kupi produkt w Twoim sklepie i podzieli się opinią, otrzyma kod rabatowy na kolejne zakupy.
Nie zapomnij również o kreowaniu potrzeb i inspirowaniu swoich klientów do zakupów. Zrobisz to prowadząc blog z poradami, ciekawostkami z branży modowej i opisami nowych kolekcji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.