Data wpisu: 26.10.2018

Masz sklep odzieżowy online? Sprawdź, jak zachęcić klientów do kupowania

Branża modowa jest bardzo dochodowa, nic więc dziwnego, że nie brakuje chętnych do zainwestowania w ten biznes. Wydaje się, że najprostszym rozwiązaniem jest uruchomienie sklepu odzieżowego online. Zanim jednak hurraoptymistycznie założysz, że to będzie Twoja żyła złota, uświadom sobie, jak trudna jest to działalność. W końcu w sieci nie da się niczego przymierzyć, konkurencja jest ogromna, a kupujący miewają naprawdę wysokie wymagania. Istnieją natomiast sprawdzone sposoby, by zachęcić klientów do kupowania w sklepie odzieżowym online, a nie tylko przeglądania jego asortymentu. Skorzystaj z doświadczeń liderów rynku.

Szczegółowe, angażujące opisy

Bez tego ani rusz. Wciąż wiele sklepów z odzieżą bagatelizuje znaczenie opisów produktów, ponieważ panuje powszechne przekonanie, że najważniejsze są zdjęcia. To nieprawda. Po pierwsze: rozbudowany, unikalny opis pomoże w pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki (bardzo wartościowego). Po drugie: to właśnie opis ostatecznie przekonuje klienta do dokonania zakupu.

Dobry opis produktu w sklepie odzieżowym powinien zawierać takie elementy, jak:

  • Atrakcyjny tytuł, ewentualnie śródtytuły
  • Wyszczególnione korzyści, jakie wynikają z zakupu produktu
  • Frazy kluczowe – najlepiej na długi ogon

Bardzo ważne jest, aby opis miał wartość poradnikową, czyli rozwiewał różne wątpliwości kupujących. Zamiast więc pisać sucho, że produkt jest wykonany np. z bawełny, lepiej jest podkreślić, że jest naturalny, miły dla skóry i przewiewny.

Rada

Opisy produktów muszą być dość rozbudowane – obecnie celujemy w minimum 1000 znaków ze spacjami, a najlepiej 1500-2000 znaków ze spacjami.

Bardzo dobre zdjęcia

Świetny opis produktu uzupełniony galerią profesjonalnych zdjęć – ten tandem gwarantuje wysoką sprzedaż w sklepie odzieżowym online. Każdy klient chce się przekonać, jak dany ciuch wygląda „na żywo”. Dlatego niezbędne jest zainwestowanie w sesję fotograficzną z modelkami i modelami. Na tym naprawdę nie ma sensu oszczędzać.

Rada

Staraj się również nie używać zdjęć dostarczonych przez producenta, a absolutnie zakazane jest podkradanie fotografii konkurencji.

Ograniczoność oferty

To dobrze znany, ale wciąż niesamowicie skuteczny trik. Badania pokazują, że klienci o wiele chętniej kupują produkty, które są dostępne w ograniczonej liczbie. Możesz więc przy opisie umieścić informację o niskich stanach magazynowych. Niezłym pomysłem będzie również ograniczenie czasowe promocji  – jeśli klient dowie się, że zapłaci znacznie mniej tylko do końca dnia, to o wiele szybciej podejmie decyzję zakupową.

Opinie innych klientów

Pozytywne i neutralne opinie klientów umieszczone pod opisem produktu zawsze uwiarygadniają ofertę, a tym samym zachęcają klientów do kupowania. Działa tutaj prosty mechanizm myślowy: skoro aż tyle osób kupiło i jest zadowolonych, to niczym nie ryzykuję.

Jeśli Twój sklep jest na rynku od niedawna i nie masz jeszcze opinii, którymi możesz się pochwalić, zamieść pod opisem fragmenty oficjalnych recenzji danego produktu znalezione w sieci. Możesz również ogłosić na Facebooku, że każdy klient, który kupi produkt w Twoim sklepie i podzieli się opinią, otrzyma kod rabatowy na kolejne zakupy.

Nie zapomnij również o kreowaniu potrzeb i inspirowaniu swoich klientów do zakupów. Zrobisz to prowadząc blog z poradami, ciekawostkami z branży modowej i opisami nowych kolekcji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry