Najlepsze reklamy 2014 roku. Zgadzacie się z werdyktem? Są gusta i guściki, ale nawet w bardzo subiektywnym podejściu można dostrzec elementarne prawidła. Z pewnością kierowali się nimi twórcy rankingu najlepszych reklam 2014 roku. Zestawienie powstało na bazie nagród przyznawanych w konkursach i na festiwalach, co jest dość wymiernym wskaźnikiem. Nie można jednak ulec wrażeniu, że bez względu na indywidualne preferencje, reklamy których dotyczy ten wpis są faktycznie rewelacyjne. Zapraszamy.
Hity reklamowe – kto je zleca, a kto produkuje?
Branża reklamowa w minionym roku najczęściej nagradzała dzieła promujące marki Volvo, Volkswagen i Honda. Motoryzacyjne konotacje są pewnie przypadkowe, ponieważ w absolutnej czołówce najlepszych spotów znalazły się też te zlecone przez firmy Harley Nicholas, Guinnes i Old Spice. Na liście jest też jedna kampania społeczna.
Z rankingu wynika również podpowiedź dla marek planujących zlecenie produkcji spotu. Najlepsze agencje interaktywne pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Brazylii, a prawdziwi wymiatacze pracują w Forsman & Bodenfors, Dentsu. BBDO oraz DDB. Przez skromność nie wymieniamy w tym towarzystwie Solumy ;)
Najlepsze z najlepszych – chylimy czoła
Ludzie z Forsman & Bodenfors to w ogóle istoty z innej planety, bo okazuje się, że odpowiadają za produkcję najlepszego spotu minionego roku. Zazdrościmy takich pokładów inwencji.
Zdecydowanie najczęściej nagradzaną, a w niektórych kręgach wręcz wielbioną reklamą jest ta, w której główną rolę zagrał Jean-Claude Van Damm. W tle oczywiście ciężarówki Volvo. Dla przypomnienia: https://www.youtube.com/embed/M7FIvfx5J10
The Epic Split jest świetne, to przykład, jak można zręcznie użyć znanej twarzy, a właściwie jej konotacji, do realizacji znakomitej reklamy. Umówmy się, z Vand Damm’a żaden aktor, ale na Krwawym sporcie czy Kickbokserze wychowało się całe pokolenie. Jean-Claude robiący swój słynny szpagat na lusterkach ciężarówek jest połączeniem humoru, dystansu, a przy okazji przemyca także główny przekaz reklamy – świetne właściwości trakcyjne nowej ciężarówki Volvo. Klip szybko stał się viralem i do dziś obejrzało go pewnie grubo ponad 100 milionów ludzi na świecie.
Ranking potraktujemy wybiórczo i od razu przeskoczymy do miejsca 3. Subiektywnie ta reklama (spot społeczny), zrobiła na nas ogromne wrażenie. Obejrzyjcie: https://www.youtube.com/embed/bvLaTupw-hk
Zlecona przez nowozelandzką agencję transportu reklama o tytule Mistakes jest niesamowicie przejmująca. Najważniejsze jest jednak to, że zawiera bardzo jasny, piorunujący wręcz przekaz, który jest czytelny dla każdego. Oczywiście całość oparta została na genialnym pomyśle, za co agencji BBDO należą się wielkie brawa.
W tym wpisie chcemy także prywatnie wyróżnić kolejną w rankingu reklamę, tym razem piwa Guinnes. Poświęćcie chwilę na obejrzenie spotu: https://www.youtube.com/embed/B-3sVWOxuXc
W tej reklamie mamy wszystko, co w Solumie bardzo lubimy. Świetnie wykorzystany storytelling, fajne tło muzyczne, kontrasty, bardzo dobry tekst i produkt, który nie atakuje odbiorcy już w pierwszej sekundzie reklamy.
W czołowej piątce rankingu znalazły się jeszcze reklamy firmy Harley Nichols Sorry I Spent It On Myself oraz Old Spice Mom Song. Obie spokojnie do znalezienia w sieci.
Co sądzicie o najlepszych reklamach 2014 roku? Zrobiły na Was wrażenie? A może uważacie, że takie rankingi można o kant stołu potłuc, bo jednemu podoba się córka, a drugiemu teściowa? Jesteśmy bardzo ciekawi Waszych opinii.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.