Opiekun projektu: świetne rozwiązanie dla klienta agencji reklamowej

Data wpisu: 21.11.2018
Zdjęcie główne #1575 - Opiekun projektu: świetne rozwiązanie dla klienta agencji reklamowej

W profesjonalnych agencjach reklamowych pracują różni specjaliści. Część odpowiada za projekty graficzne, część za programowanie, część za pisanie tekstów. Bardzo dobrym zwyczajem jest oddelegowywanie jednego pracownika, który kompleksowo zajmie się obsługą klienta. Taką osobę nazywamy opiekunem projektu. Jej pomoc jest nieoceniona, dlatego naprawdę warto poszukać agencji, która z zasady gwarantuje obsługę danego zlecenia przez jednego pracownika. Co możesz na tym zyskać? Przeczytaj.

Jeden kontakt – znaczne ułatwienie

Załóżmy, że chcesz zlecić wykonanie strony internetowej. Agencja przedstawia ofertę, która jak najbardziej Ci odpowiada. Po podpisaniu umowy otrzymujesz osobne wiadomości od grafika, programisty i copywritera. Każdy zadaje Ci różne pytania, na które musisz odpowiedzieć. W pewnym momencie wpada Ci do głowy jeszcze jeden pomysł na udoskonalenie witryny. Pytanie: do kogo masz się z nim zwrócić? No właśnie…

Brak opiekuna projektu stanowi duży problem dla klienta. Osoba spoza branży nie musi przecież wiedzieć, kto odpowiada za konkretny etap realizacji zlecenia. Z tego wynikają później poważne problemy z komunikacją. Taki układ sprzyja też irytującej „spychologii”.

Dlatego w naszej agencji standardem jest, że dane zlecenie monitoruje jeden opiekun projektu. To on od początku do końca ma kontakt z klientem, odpowiada na wszystkie jego pytania, przekazuje uwagi, pełni rolę pośrednika pomiędzy zamawiającym a poszczególnymi wykonawcami.

Zrozumiały język

Jest mnóstwo dowcipów o informatykach i każdy z nich jest oparty na tej samej konwencji: dogadanie się z „twardogłowym” programistą jest bardzo trudne. To oczywiście mit, ale faktem jest, że specjaliści od kodowania mają specyficzny tok rozumowania. Dlatego przeciętnej osobie ciężko byłoby przekazać wszystkie swoje oczekiwania programiście. Spowodowałoby to konieczność ciągłego uściślania intencji, a na końcu i tak okazałoby się, że nie wszystko zostało zrobione tak, jak to sobie wyobrażał klient.

Opiekun projektu ma za zadanie nie dopuścić do takiej sytuacji. Jest to osoba, która z jednej strony świetnie rozumie się z programistami, a z drugiej potrafi jasno przedstawić pewne procesy osobie niezwiązanej z branżą. Używa zrozumiałego języka, a do tego umie konkretnie wyłożyć oczekiwania klienta webmasterowi czy grafikowi.

Opiekun projektu to Twoje bezpieczeństwo

Proces produkcji strony internetowej jest dość skomplikowany i naprawdę rodzi wiele okazji do wystąpienia nieporozumień. Opiekun projektu ma minimalizować ryzyko popełnienia błędu, który byłby kosztowny zarówno dla agencji, jak i dla klienta. Dzięki niemu nie ma mowy o tym, aby agencja obciążyła klientem dodatkową opłatą za wprowadzenie poprawki, której ten nie potrafił odpowiednio wyartykułować.

Przed nawiązaniem współpracy z agencją zwróć więc uwagę na to, czy kontaktuj się z Tobą zawsze ta sama osoba i zapytaj, czy to ona będzie monitorować Twoje zlecenie. Oceń, czy dobrze Ci się z nią rozmawia, czy rozumiesz wszystko, o czym dyskutujecie. Ma to naprawdę duże znaczenie dla sukcesu projektu.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski