Data wpisu: 11.12.2021

Optymalizacja linków przychodzących – najważniejsze zasady

Nie jest żadną tajemnicą, że jeśli zależy nam na dobrej widoczności strony internetowej i zawalczeniu o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, to potrzebujemy linków przychodzących, nazywanych również linkami zewnętrznymi. Im jest ich więcej i z im bardziej zaufanych źródeł pochodzą, tym lepiej algorytm wyszukiwarki będzie postrzegać naszą stronę. Ważnym etapem przygotowania witryny do pozycjonowania jest zatem przeprowadzenie optymalizacji linków przychodzących. Poznaj najważniejsze, podstawowe zasady tego procesu.

Sprawdź, jakie linki dziś prowadzą do Twojej strony

Na dobry początek trzeba się zorientować, jak na ten moment wygląda linkowanie zewnętrzne. Chodzi o to, aby upewnić się, że odnośniki nie pochodzą z szemranych źródeł, co jest pozostałością po dawnej kampanii amatorskiego SEO z wykorzystaniem tzw. pressel pages. Sprawdzenie jakości linków to podstawa, ponieważ musimy pozbyć się tych odnośników, które potencjalnie mogłyby zaszkodzić stronie i osłabić jej pozycję w wyszukiwarce.

Zróżnicowanie domen

Planując strategię linkowania zewnętrznego należy położyć silny akcent na kwestię wyboru różnych źródeł odnośników. Chodzi o to, aby linki nie pochodziły tylko z 2-3 serwisów, ale docelowo z kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu. Warto zatem wybrać źródła ze względu na ich jakość i dążyć do tego, aby umieścić linki w najbardziej wiarygodnych i najwyżej ocenianych przez Google serwisach (na przykład portale tematyczne z długą historią i potężnym zapleczem treści).

Rodzaje anchorów

Optymalizacja linków przychodzących polega również na tym, aby stosować różne rodzaje anchorów, a czasami w ogóle z nich zrezygnować. Dla balansu warto raz użyć anchoru ze słowem kluczowym, innym razem umieścić link pod frazą niezwiązaną ze słowami kluczowymi, a dodatkowo co jakiś czas zastosować zwykły link w postaci URL.

Równowaga między linkami dofollow i nofollow

Bardzo ważne jest to, aby nie stosować wyłącznie linków dofollow (czyli takich, które zmuszają roboty wyszukiwarki do odwiedzenia linkowanej strony). Choć są one bardzo wartościowe, to jednak ich nadmiar może spowodować, że Google uzna, iż linki służą wyłącznie pozycjonowaniu, a to obniży ocenę linkowanego serwisu. Dlatego co jakiś czas warto zastosować linki nofollow, które uchodzą za wartościowe i również zwiększają ruch organiczny na stronie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry