Data wpisu: 19.05.2022

Rekomendujesz = zyskujesz. Sprawdź, jak to działa

Marketing rekomendacji jest bardzo skuteczną strategią, na której zyskuje zarówno strona rekomendowana, jak i rekomendująca. Często można się spotkać z opinią, że polecający, który nie otrzymuje z tego tytułu prowizji, w zasadzie nic z tego nie ma. To nieprawda. Dowiedz się, jakie korzyści możesz odnieść polecając usługi partnerskich firm.

Poszerzenie spektrum oferty

Zauważ, że rekomendując klientowi usługi partnerskiej firmy w rzeczywistości wcielasz się w rolę pośrednika. Możesz tym samym zacząć sprzedawać usługi pakietowo, co pozwoli Ci dotrzeć do jeszcze większej grupy klientów i uatrakcyjnić swoją ofertę.

Spójrz: jeśli specjalizujesz się w produkcji bram garażowych i montażu automatyki, ale coraz częściej dostajesz zapytania o kompleksowe wykonawstwo wraz z bramą wjazdową i ogrodzeniem frontowym, to czas najwyższy pomyśleć o poszukaniu partnera, którego usługi uzupełnią Twoją ofertę.

Zatrzymanie klienta

Nie ma się co oszukiwać: większość klientów oczekuje dziś kompleksowej obsługi. Żyjemy w takim tempie, że zwyczajnie nie mamy czasu na szukanie osobnych wykonawców. Firmy mogące zaoferować jak najwięcej usług z podobnego zakresu działalności, zawsze na tym wygrają i łatwiej będzie im pozyskiwać klientów.

Bezcenna wdzięczność klienta

Marketing rekomendacji można wykorzystać również wtedy, gdy za partnerów mamy firmy działające w zupełnie innych branżach. Podczas rozmowy z klientem dowiedziałeś się, że szuka wykonawcy jakiejś usługi oferowanej przez Twoją firmę partnerską? Nic nie sto ja przeszkodzie, aby ją zarekomendować, rozwiązać problem klienta i zyskać jego wdzięczność – to może mieć wpływ na jego przyszłe decyzje zakupowe.

Wzajemność

Nie zapominajmy o tym, że istotą marketingu rekomendacji jest wzajemne polecanie swoich usług. Gdy Ty dziś zarekomendujesz ofertę firmy X, to ta sama firma za jakiś czas może polecić Twoje usługi swojemu klientowi. W ten sposób tworzy się swoista sieć niezobowiązujących relacji biznesowych, na których korzystają wszystkie strony.

Nadal uważasz, że marketing rekomendacji się nie opłaca, skoro nie ma w nim miejsca na klasyczną wypłatę prowizji dla polecającego? Wierzymy, że po przeczytaniu tego artykułu zmieniłeś zdanie i poważnie zainteresujesz się możliwością pozyskiwania klientów na drodze bezinteresownego rekomendowania usług i produktów partnerskich firm.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry