Data wpisu: 17.01.2023

Układamy kalendarz publikacji treści w mediach społecznościowych. Co warto wziąć pod uwagę?

U progu nowego roku wielu przedsiębiorców mobilizuje się do opracowania planu marketingowego na kolejne 12 miesięcy. Jeśli Twoja marka jest obecna w mediach społecznościowych, to radzimy zacząć od ułożenia kalendarza publikacji treści. Ułatwi Ci to zarządzanie profilami i regularne „karmienie ich” wartościową, angażującą treścią. Sprawdź, jakie co warto wziąć pod uwagę przy układaniu takiego kalendarza.

Daty ważne dla marki

W kalendarzu publikacji warto uwzględnić wpisy nawiązujące do ważnych wydarzeń w historii marki – na przykład rocznicy założenia, ekspansji na zagraniczne rynki, wprowadzenia nowego produktu do oferty etc. Rok jest długi i takich wydarzeń może być sporo, dlatego już teraz warto je wypisać i mieć na uwadze przy tworzeniu wpisów do mediów społecznościowych.

Wydarzenia związane z przedmiotem działalności marki

Jeśli wiesz, że w danym roku odbywają się np. Mistrzostwa Świata w jakiejś dyscyplinie sportowej, która angażuje odbiorców Twojej marki, to warto przewidzieć miejsce na odpowiednie publikacje w kalendarzu. Odwołując się do takich wydarzeń nie tylko możesz realnie zwiększyć zasięg postów, ale też pokazać, że marka funkcjonuje, reaguje i śledzi trendy.

Kluczowe wydarzenia mające miejsce w danym roku

Co roku powtarzają się wydarzenia, na które wielu z nas czeka – na przykład święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, majówka, pierwszy dzień wakacji, Dzień Wszystkich Świętych itd. Zastanów się, w jaki sposób Twoja marka może nawiązać do takich cyklicznych wydarzeń w swojej komunikacji. Zawczasu warto przygotować adekwatne wpisy, a przynajmniej zaplanować w tych dniach publikacje.

Święta i „święta” ważne dla odbiorców marki

W kalendarzu codziennie jest jakieś nietypowe „święto”, czyli np. dzień czystego biurka, dzień sekretarki, dzień kolejarza itd. Poszukaj takich wydarzeń, zwracając uwagę na te, które mogą w jakiś sposób wiązać się z Twoją marką. W tym dniu zaplanuj publikację atrakcyjnego wpisu, który powinien zdobyć spory zasięg z uwagi na jego kreatywność.

Nie zapominaj o real-time marketingu

W marketingu nie wszystko da się zaplanować na wiele miesięcy do przodu. Dlatego układając kalendarz publikacji uwzględnij trochę miejsca na nieprzewidziane sytuacje. W ciągu roku z pewnością pojawią się wydarzenia, które Twoja marka powinna skomentować czy wykorzystać dla zwiększenia zasięgu – na przykład publikując nieplanowany, inteligentny post odnoszący się do aktualnej rzeczywistości. Nazywamy to real-time marketingiem.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry