Data wpisu: 23.02.2015

WOW! Nowa kampania reklamowa Adidasa...

WOW! Nowa kampania reklamowa Adidasa daje kopa, nie tylko sportowcom. Słynny podpis pod tytułem Jesteś zwycięzcą nie zmotywował Was do działania? Obejrzyjcie nowy spot Adidasa, który rozpoczyna największą od ubiegłego roku profesjonalną kampanię reklamową. Tradycyjnie jej twarzami zostały gwiazdy sportu, ale naszą uwagę przykuwa jednak znakomita warstwa tekstowa.

Adidas motywuje klientów do tworzenia własnej historii

Kampania Adidasa nosi nazwę Sport 15 i jest oczywiście promocją wszystkich produktów sportowych tej marki. Twarzami spotu zostali m.in. Leo Messi, Gareth Bale, Luis Suares, John Wall i Derrick Rose , czyli największe gwiazdy piłki nożnej i koszykówki, które mają z niemieckim koncernem indywidualne umowy sponsorskie.

Poprzednia tak duża kampania towarzyszyła akcji All In or Nothing, która podkreślała walory jakościowe marki. Tym razem Adidas skupia się na kwestiach bardziej metafizycznych, na czele z ambicją, sięganiem po marzenia, budowaniem swojej kariery według ściśle określonych, bezkompromisowych reguł. Zachęca nas do bycia najlepszymi w tym, co robimy, nawet jeśli nie jesteśmy zawodowymi sportowcami.

Co nas urzekło w spocie Adidasa?

Ok, dosyć teoretyzowania – po prostu obejrzyjcie nowy spot Adidasahttps://www.youtube.com/embed/uiQVkoDlBbQ

Super, prawda? Dobrze dobrana muzyka, sprytne zestawienie obrazków gwiazd boisk z występami drużyn młodzieżowych, lektor dobrany do grupy docelowej – młodych ludzi zapatrzonych w sport. Wszystko gra tu idealnie.

Jak wspomnieliśmy we wstępie, z zawodowego punktu widzenia najbardziej doceniamy tekst, który towarzyszy nam przez cały czas oglądania obrazków z boisk. Jest znakomity, choć wcale nie odkrywczy. Copywriterzy wyraźnie postawili na uderzanie w uczucia, a słowa są dobrane w taki sposób, że od razu mamy ochotę zostawić tę kanapkę z serem, wybiec z biura i pościgać się z Pendolino. Motywacja na całego i o to twórcom chodziło.

Zrób coś i zostań zapamiętany. Albo nie rób nic i bądź zapomniany . To najlepszy fragment tego tekstu, który zapada w pamięć i świetnie uzupełnia cały przekaz wizualny proponowany nam przez agencję 180LA, która odpowiada za produkcję spotu. Panowie, brawo, umiemy docenić doskonałą robotę.

Adidas podkreśla swoje związki ze sportem

Niemiecka firma oczywiście wysłała w świat komunikat prasowy, w którym czytamy, że ideą nowej kampanii jest podkreślanie historycznych związków marki Adidas ze sportem . Firma pokazuje, że jest obecna we wszystkich najważniejszych dyscyplinach, na czele z tymi, które rozpalają wyobraźnię fanów na całym świecie. Zaufali jej najlepsi ( nie za darmo oczywiście, ale to już dygresja), a produkty Adidasa są także dostępne dla przeciętnego człowieka (o ile go na nie stać).

Na przykładzie gwiazd światowego sportu mamy zrozumieć, że tworzenie własnej historii jest osiągalne i wymaga konsekwencji każdego dnia. Przeciwności mają nam w tym tylko pomóc, motywować nas do jeszcze cięższej pracy. Brzmi moralizatorsko i patetycznie? Pewnie, ale koncept kampanii jest właśnie na tym oparty.

Podoba nam się konsekwencja, z jaką Adidas podchodzi do kolejnych kampanii wizerunkowych. Marka należy do najdroższych w tej branży, nie może więc póki co skupiać się w swoich spotach na sporcie amatorskim (jak robi to chociażby Puma). Prestiż sportu z najwyższego poziomu ma zachęcić klientów stawiających na jakość i takich, których stać na marzenia o zostaniu drugim Messim, nawet tylko przed lustrem.

Jeśli mielibyśmy się do czegoś przyczepić, to cały czas brakuje nam jednak spójnego hasła określającego wizję promocji produktów Adidasa. Just Do It Nike jest mimo upływu lat niedoścignione.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry