Tradycyjnie już Instytut Pantone zaprezentował swoją propozycję na kolor roku. Tym razem dość nietypowo, bo wskazane zostały dwie barwy. W 2021 roku kolorami Pantone będą „uspokajająca szarość” oraz „słoneczna żółć”. Wybór jest mocno osadzony w kontekście wydarzeń, z jakimi mierzyliśmy się w roku 2020.
Oczywiście akcja „kolor roku” organizowana przez Pantone ma dziś bardziej charakter tradycji, ale nadal wielu designerów, w tym zajmujących się brandingiem, zwraca uwagę na sugestie słynnego instytutu.
Rok 2021 ma nam przynieść dużo więcej radości i odciąć grubą kreską to, co przeżyliśmy w mijających 12 miesiącach. Stąd jedną z propozycji jest energetyczny kolor nazwany „słoneczna żółć”. Bardzo przyjemnie kontrastuje on z „uspokajającą szarością”, świetnie wpisując się w nastroje panujące na całym świecie.
Sam instytut uzasadnia wybór tym, że celem było zaproponowanie mariażu kolorów niosących ze sobą siłę i nadzieję i tym samym podnoszących na duchu. Nie sposób jednak nie odnieść wrażenia, że oba kolory nie są szczególnie odkrywcze i już od dawna są wykorzystywane w kampaniach marketingowych największych brandów, by wymienić chociażby Ikeę.
Dodajmy również, że amerykański Instytut Pantone swój kolor roku wskazuje od 20 lat. W 2020 roku funkcję tę pełnił klasyczny niebieski, a w poprzednich latach były to m.in. koral, fiolet czy soczysta zieleń.
Pantone w swoim wskazaniu kieruje się nie tylko designerskim zastosowaniem koloru, ale także aktualnymi trendami, zmianami kulturowymi i preferowanym przez rozwinięte społeczeństwa stylem życia
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.